چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ارزنده

حوزه / امام جمعه بهار گفت: ممکن است افرادی به دلیل بیماری یا هر شرایط خاص دیگری توانایی روزه‌گرفتن را نداشته باشند، اما باید بدانند که خوردن غذا بصورت علنی و در مکان‌های عمومی حرمت‌شکنی دستورات خداوند متعال است و لذا باید با محبت و تذکر لسانی از تظاهر به روزه خواری جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام محمد علی ارزنده، امام جمعه شهرستان بهار عصر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: آمرزش گناهان انسان، بهترین دستاورد و هدیه ماه مبارک رمضان است که خداوند متعال در حق مسلمانان عطا فرموده است و لذا نباید از این فرصت به سادگی عبور کرد.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال از میان ماه‌های سال، فقط نام ماه مبارک رمضان را در قرآن کریم ذکر کرده است، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و ماه پاکسازی و استغفار است و ماهی که باید آن را مغتنم بشماریم و برای بهره‌مندی از آن با برنامه ریزی و دقت جلو برویم.

امام جمعه بهار با تاکید بر اینکه نوع نگاه به ماه مبارک رمضان، نباید سطحی باشد، مطرح کرد: نگاه و دیدی که می‌تواند انسان را در ماه رمضان به حقیقت واقعی برساند، با دیدگاهی عمیق به این ماه و توجه به اثرات معنوی و تربیتی آن و توجه به خودسازی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ حرمت ماه رمضان بسیار ضروری است، گفت: ممکن است افرادی به دلیل بیماری یا هر شرایط خاص دیگری توانایی روزه‌گرفتن را نداشته باشند، اما باید بدانند که خوردن غذا بصورت علنی و در مکان‌های عمومی حرمت‌شکنی دستورات خداوند متعال است و لذا باید با محبت و تذکر لسانی از تظاهر به روزه خواری جلوگیری کرد.

حجت الاسلام ارزنده فرهنگ‌سازی مناسب از سوی رسانه‌ها و مبلغان را در این راه موثر دانست و خاطر نشان کرد: روزه‌خواری مخالف دستورات خداوند متعال است و همه ما باید از این امر دوری کنیم و کسانی که این امر زشت و ناپسند را مشاهده می‌کنند باید امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند.

در این جلسه سرهنگ هندی، فرمانده بسیج سپاه ناحیه بهار و دیگر اعضای ستاد ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته، به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود در راستای برنامه‌های ستاد در سال جاری پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha