چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
مهدی طائب در سمنان

حجت الاسلام والمسلمین طائب گفت: بیدار سازی عالم یک روند صعودی داشته که با تشیع حاج قاسم مهر تایید خورد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان،به نقل از دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار در ویژه برنامه انتخاباتی با موضوع دولت جوان حزب‌اللهی که توسط کمیته استانی انتخابات نهضت استادی بسیج اصفهان با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه، برگزار شد، با اشاره به این که در جامعه امام علی (ع) عالم متهتک اکثریت بوده اند، گفت: بیدار سازی عالم غیر متهتک در انقلاب ما یک روند صعودی داشته که با تشیع جنازه حاج قاسم مهر تایید خورد، لازمه تحقق گام دوم همراهی سه قوه است و قوه مجریه جایگاه بالایی در اقدام و عمل دارد.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به ویژگی‌های جامعه آن زمان به این نکته که حضرت فرمودند دو گروه پشت من را شکستند گفت: دو گروه از نظر اثر گذاری در جامعه آن زمان اکثریت بودند و همین باعث شد که حکومت زمین بخورد امیرالمومنین (ع) به دنبال تداوم بخشی به راه پیامبر و وارد ساختن در حیطه های بزرگ عدالت بود که در محراب به‌شهادت رسید.

وی با اشاره به این که وقتی حاکم یا رئیس جامعه‌ای کشته شود علامت این است که خط مشی در جامعه پا نگرفته است، اظهار کرد:  این دو گروهی که حضرت علی (ع) فرمودند باعث شدند پشت من بشکند یکی عالم متهتک است. حلقه اتصال سیاسی امام علی (ع) با جامعه همین نماز جمعه‌ها بود، اینها علمای بلاد بودند می‌دانستند حضرت حق است اما خلاف این را برای مردم می‌گفتند.

طائب با بیان این که تمام ایام حکومت امام علی (ع) به جنگ گذشت و کسی که جنگ را راه می‌انداخت طرف مقابل بود و امیرالمومنین (ع) دفاع می‌کند، اظهار کرد: اما آن علما که باید این موضوع را برای مردم توضیح می‌دادند جوری وانمود می‌کردند که امام مقصر است.

وی گفت: گروه دوم جاهل متنسّک است آنها که عالم نبودند اما گوش آنها برای فهم مطالب امیرالمومنین (ع) هم بسته بود، همان خوارج که حضرت فرمودند بعد از من با اینها خیلی نجنگید چون اینها حق را می‌خواهند اشتباه تشخیص داده‌اند.

 طائب در ادامه با بیان این که نتیجه این شد که حق در محراب عبادت به شهادت برسد و در پس جنازه امیرالمومنین دو نفر فقط امام حسن (ع) و امام حسین (ع) بودند هشتاد سال هم قبر پنهان است، گفت: امروز پیروزی در صحنه مقاومت بعنوان دست برتر برای کشور است.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار سپس به موضوع جاهل متنسّک اشاره کرد و گفت: در علوم سیاسی اوامر ارشادی قویتر از اوامر مولوی است امر مولوی دستوری است که علت ملاک آن برای عقل روشن نیست در وجود آخرتی ما اثر دارد اما امر ارشادی برای عقل معلوم است منتها عقل غافل است این را عقل باید بیدار کند.

وی با اشاره به این که در جامعه امام علی (ع) اکثریت عالم متهتک بودند، البته امام عالمان غیر متهتک هم داشتند که در جنگ صفین اکثرا آنها را از دست دادند؛ تصریح کرد: برخلاف جامعه امیرالمومنین (ع) جامعه ما امروز آنها اکثریت نیستند در جامعه ما عالم غیر متهتک فراوان است، استادان دانشگاه که پای کار آمده اند.

طائب با بیان این که از کجا می‌گویم جامعه ما دارای عالم غیر متهتک است از تشیع جنازه حاج قاسم، ادامه داد:  در بحث مقاومت شما اساتید کار کرده‌اید و اقدام حاج قاسم، که اینها در تشییع حاج قاسم مهر تایید خورد در این چند استان حدود ۲۶ میلیون نفر شرکت کردند یقین در کل ایران بیش از۷۰ میلیون در تشیع شرکت می‌کردند.

 رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: یعنی برخلاف جامعه علی (ع) در جامعه افرادی که عالمند یعنی کسانی که حق را می‌فهمند امام زمان خود را درک می‌کنند می‌توانند برای مردم توضیح دهد الحمدلله داریم فراوان است و همین باعث شده امام جامعه دست ید پیدا کند برای اقدامات، این بیدار سازی این عالم غیر متهتک در انقلاب ما یک روند صعودی داشته است.

وی با بیان این که وقتی بعد از ارتحال امام خمینی (ره) مقام معظم رهبری آمدند خیلی‌ها کار را رها کردند اما اهل بصیرت و صبر فراون شدند، گفت: حرکت انقلاب افق و قله دارد بیانیه گام دوم اشاره به افق "تمدن بزرگ" است و نیاز گام دوم همراهی قوای سه‌گانه است، اگر بخواهیم به گام دوم برسیم همراهی سه قوه را لازم داریم بین سه قوه آن که جایگاه بالایی در اقدام و عمل دارد قوه مجریه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha