شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
ابطحی

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی گفت: خدمتی که امام راحل به اسلام کرد هیچ عالم وفقیه و امامزاده ای نکرد؛ امروز به برکت انقلاب و قیام امام راحل عزتی بی نظیر برای ملت ایران حاصل شده و ذلت بی بدیل نصیب آمریکا شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد صادق ابطحی، پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ صاحبان سخن نافذ که با حضور روحانیون، ائمه جماعات  و مبلغین حوزه علمیه اصفهان در گلستان شهدا برگزار شد، اظهار کرد: شاید برای بسیاری از نسل امروز چرایی قیام ۱۵ خرداد مبهم باشد.

وی بیان کرد: زمانی که امام راحل عَلم انقلاب را در قم به پا کرد و حوزه علمیه کم کم همراه شد، کار به جایی رسید که رژیم شاهنشاهی خطر را حس کرد.

 ابطحی تصریح کرد: وقتی خبر دستگیری امام راحل توسط مامورین رژیم  منتشر شد، مردم و در راس آنها مردم ورامین کفن پوش بودند که برای دفاع از مرجعیت و شخص امام به قم آمدند و پیش قراول این حرکت شدند، اما دشمن با به شهادت رساندن مردم ورامین باز هم نتوانست مانع از انقلاب شود.

وی ابراز کرد: پیام امام راحل دو چیز بود، نخست دفاع از اسلام که فریاد «واسلاما» سر داد، براین اساس مردم از آغاز انقلاب تا کنون بیش از ۲۲۰ هزار شهید تقدیم کرده اند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان  افزود: نکته دومی که امام برای آن فریاد برآورد، دفاع از شرف و عزت این ملت بود بنابراین تمام قد مقابل قانون کاپیتولاسیون ایستاد

وی با بیان اینکه به جرات می توان گفت خدمتی که امام راحل به اسلام کرد هیچ عالم و فقیه و امامزاده ای نکرد، گفت: امروز به برکت انقلاب و قیام امام راحل عزتی بی نظیر برای ملت ایران حاصل شده و ذلت بی بدیل نصیب آمریکا شده است.

ابطحی خاطرنشان کرد: تبیین و مقایسه بین شرایط پیش از انقلاب و شرایط امروز باید توسط روحانیون انجام شود. امام هم به اسلام و هم به ملت ایران عزت بخشید.

وی در توضیح اینکه ما روحانیون چه وظیفه ای داریم؟،  گفت: حفظ نظام و دستاوردهای انقلاب و تشویق حضور به پای صندوق های رأی تکلیف ماست. به تعبیر رهبری صاحبان سخن نافذ که در راس آنها روحانیون وطلاب هستند باید مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان  در پاسخ به این شبهه که چرا با وجود مشکلات اقتصادی و تنگنای معیشتی باید ررای بدهیم؟ عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب  حلال همه مشکلات را یک دولت جوان با روحیه جهادی می داند.

وی در ادامه با مقایسه صنعت خودرو و صنعت نظامی ایران، گفت: صنعت خودرو از سال ۱۳۴۰ آغاز به کار کرد و چون تا به امروز در اختیار لیبرال ها و دولتها بود چه جایگاه متزلزلی دارد، ولی صنعت نظامی و موشکی ما با آنکه در دهه ۶۰ آغاز به کار کرده است وحشت به تن دشمنان انداخته و در راس تولید کنندکان صنعت نظامی  جهان قرار گرفته ایم و در این عرصه اعتراف کارشناسان نظامی امریکا به پیشرفت و جایگاه صنعت نظامی ایران قابل توجه بوده است.

 ابطحی با تاکید براینکه هرکجا نیروهای انقلابی کار کرده اند پیشرفت‌ها قابل ملموس است، ابراز کرد: درانتخابات پیش رو بحث چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرایی مطرح نیست، بلکه بحث انقلابی و غیر انقلابی است.

وی تصریح کرد: استقرار تفکر غیرانقلابی باعث شده وضعیت اقتصادی ما به این شکل درآید، مردم باید در انتخابات حضور پیدا کنند و بدانند انتخاب تفکر انقلابی باعث برگشت قطار انقلاب به روی ریل اصلی می شود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان  یادآور شد: در انتخابات شوراها هم دقت کنید، چرا که تمام بودجه شهر در اختیار شهردار است، شورایی را انتخاب کنیم که درد دین داشته بباشند

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha