سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
مخالفت با پخش اذان در یکی دیگر از مساجد در آفریقای جنوبی

حوزه/ دبیر کمیسیون آفریقا و عربی دومین همایش بین المللی «جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل»، حفظ و اهتمام به قرآن کریم و حفظ قداست آیات الهی را از اشتراکات مردمان آفریقا توصیف نمود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین بسطامی، دبیر کمیسیون آفریقا و عربی دومین همایش بین المللی «جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل»،با بیان اینکه در این سرزمین وجوه مشترک فراوانی وجود دارد که تشرف به دین مبین اسلام، یکی از مهم ترین این اشتراکات است، اظهار داشت: اسلام فارغ از مباحث مذهبی، از مهمترین خاستگاه های مردمان این سرزمین است؛ علی رغم اینکه شمار کثیری از زبان های بومی در این سرزمین استفاده می گردد، زبان عربی، از برجسته ترین زبان‌های علمی قاره افریقا به شمار می رود.

وی یادگیری، حفظ و اهتمام به قرآن کریم و حفظ قداست آیات الهی را از دیگر اشتراکات مردمان افریقا توصیف نمود تصریح کرد: قاریان، حافظان و مفسران قرآن کریم در سرزمین آفریقا از جایگاه خاصی در میان فرق اسلامی برخوردار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین بسطامی،  علاقه وافر به اهل بیت(علیهم السلام) را از دیگر ویژگی های مسلمانان این سرزمین توصیف نمود و با بیان اینکه همه پیروان مذاهب اسلامی، از دوستداران اهل بیت(علیهم السلام) هستند، خاطرنشان کرد: اظهار علاقه و ارادت به اهل بیت(علیهم السلام)، از مسلمات فرهنگی و اعتقادی مسلمانان این سرزمین است.

وی گفتمان مقاومت در برابر استبداد، سلطه و استکبار را رکن پنجم مشترک بین مسلمانان دانست و ابراز داشت: گفتمان مقاومت در مقابل گفتمان سلطه، که همواره به دنبال تاراج سرزمین و منابع ملی دیگر کشورهاست، شکل گرفته است؛ این گفتمان همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی چهره جدیدی به خود گرفت.

دبیر کمیسیون آفریقا و عربی دومین همایش بین المللی «جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل»، با بیان اینکه انقلاب اسلامی با صدایی بلند و فریادی رسا ندا می دهد که هر کس دین خدا را یاری کند، خداوند متعال او را یاری خواهد کرد، اذعان داشت: در گفتمان انقلاب اسلامی پیش از ورود به عرصه مقاومت، اعتقاد راسخ به توحید، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی، در پایان، تأکید کرد: انقلاب اسلامی و مردم مقاوم ایران در چهار دهه مقاومت در برابر استکبار جهانی، ضمن نهراسیدن از عده دشمن، در همه حال آیه شریفه «الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ» را به اثبات رسانده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha