یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تمدنی

حوزه / یک فعال تئاتر گفت: تئاتر دفاع مقدس باید شکلی آرمانی داشته باشد، برای همین نمی‌توان به داشته‌های موجود اکتفا کرد.

جواد تمدنی؛ فعال و پژوهشگر تئاتر در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه،  درباره وضعیت نابسامان تئاتر دفاع مقدس و تئاتر دینی اظهار کرد: در ابتدا باید تاکید کنم که تئاتر دفاع مقدس و تئاتر دینی دو مقوله جدا از هم هستند، برای همین توضیحاتی که ارائه می‌دهم درباره تئاتر دفاع مقدس است؛ حوزه‌ای که در آن فعال هستم. تئاتر دفاع مقدس نه به صورت آرمانی، بلکه به صورتی نسبی حیات خود را ادامه می‌دهد. گواه این امر نیز جشنواره تئاتر مقاومت بود که سال گذشته برگزار شد و از آن استقبال خوبی به عمل آمد.

وی افزود: در این جشنواره شاهد رشد استعدادهای نوپا و جدیدی بودیم. این جشنواره سبب شد تئاتر مقاومت در تمامی استانها احیا شود، حتی بازتاب جشنواره مقاومت سبب شد، پایان‌نامه‌های بسیاری در دانشکده‌های تئاتر با محوریت آثار دفاع مقدسی اجرا شود. این اقدام به نظرم نوید بخش اتفاقات خوبی است که می‌تواند در آینده برای هنر نمایش تبعات مثبت بسیاری به همراه داشته باشد.

مدیر روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس تاکید کرد: تئاتر دفاع مقدس در بخش فیلمنامه نیز رشد مطلوبی داشته است، چون در جشنواره تئاتر مقاومت تلاش شده این حوزه بسیار جدی گرفته شود، در همین راستا شاهد رشد چهارده درصدی نسبت به سال‌های قبل هستیم، البته این روند همچنین ادامه خواهد داشت و در سال جاری نیز شاهد اتفاقات بهتری در حوزه تئاتر دفاع مقدس خواهیم بود.

تمدنی در پایان تاکید کرد: تئاتر دفاع مقدس برخاسته از یک فرهنگ ملی – میهنی است، برای همین نمی‌توانیم به داشته‌های فعلی خود اکتفا کنیم، چون این حوزه به اندازه‌ای وسیع است که ما هنوز بسیاری از ناگفته‌ها را با زبان هنر بیان نکرده‌ایم، برای همین تنها به صرف برگزاری جشنواره تئاتر دفاع مقدس یا جشنواره سرو نمی‌توان تمام بخش‌ها را مد نظر قرار داد، پس نیاز است چنین موضوعاتی در جای جای هنر نمایش مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha