جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ چهارمین کتاب از سلسله کتاب های «منظومه فکری با محوریت آراء و اندیشه های حضرت آیت الله جعفر سبحانی » تدوین می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الإسلام والمسلمین  عبدالحسین خسروپناه  از نگارش منظومه فکری حضرت آیت الله جعفر سبحانی خبر داد و گفت: در این دیدار با مدیر مؤسسه امام صادق (ع) حجت الاسلام علیرضا سبحانی، ضمن ارائه گزارش از روند نگارش منظومه های فکری امام خمینی(ره)، آیت الله العظمی خامنه ای و آیت الله العظمی مکارم شیرازی،  پیشنهاد تدوین منظومه فکری آیت الله العظمی سبحانی ارائه گردید و  به دلیل جامعیت آثار و تحقیقات آیت الله سبحانی طی ۳۳۶ عنوان کتاب که قریب به ۶۰۰ مجلد را شامل می شود نگارش منظومه فکری ایشان در دستور کار قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش:  از این مرجع عالیقدر بیش از ۶۰۰ مجلد منتشر شده که به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی و دیگر زبان های زنده دنیا نیز ترجمه شده اند. موضوعاتی گسترده از قبیل کلام و عقائد، تفسیر، تاریخ اسلام، فقه تطبیقی، شبهات، کلام جدید، ادبیات، فلسفه، فِرق و مذاهب، رجال، علوم حدیث، اخلاق و سفرنامه مجموعه آثار ایشان را تشکیل می دهد. به عنوان مثال موسوعه طبقات الفقهاء ایشان ۱۴ جلد است،‌ سیمای فرزانگان ۱۱ جلد، سلسله المسائل العقائدیه ۱۰ جلد، مفاهیم قرآن ۱۰ جلد، تفسیر قرآن نیز با عنوان مُنیه الطالبین فی تفسیرالقرآن المبین که طی ۳۰ جلد تدوین شده و تاکنون مجلدات ۸ تا ۳۰ آن (سوره نساء تا آخر قرآن کریم) به چاپ رسیده است. بحوث فی الملل و النحل ۸ جلد است و کتاب های گوناگونی که از ایشان منتشر شده و جامعیتی که معظم له در این مباحث دارند این ظرفیت را ایجاب می کند که منظومه فکری ایشان تدوین شود.

گفتنی است: این مجموعه ارزشمند با همکاری مشترک پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مؤسسه تحقیقاتی امام صادق(ع) هرچه سریع تر تدوین خواهد شد،  ابتدا ساختار مباحث ایشان استخراج می شود تا پس از تدوین اولیه و تایید معظم له در شوراهای علمی مربوطه بحث و تبادل نظر صورت گرفته و برای تالیف مقالات ارسال گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    1 0
    بسیار هم خوب