یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
ورمرزیار

حوزه / یک نقال گفت: هنر که در پی ترویج آموزه‌های دینی است باید متعهدانه ساخته شود. یعنی خالق آن به کاری که انجام می‌دهد باور داشته باشد.

مرشد ابوالفضل ورمرزیار در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، به هنرمندان توصیه کرد: تمام هنرمندانی که در حوزه کارهای دینی مشغول به کار هستند باید دو نکته را به صورت جدی مد نظر داشته باشند. ابتدا اینکه هنرمندان مذهبی حافظ کلام اهل بیت(ع) هستند. برای همین اولین شرط برای آنها متعهد بودن به کلامی است که از آن در آثارشان حرف می‌زنند، والا اگر غیر این باشد کاری که تولید می‌کنند اثر گذاری لازم را نخواهد داشت.

وی افزود: کسی که کاری درباره ائمه انجام می‌دهد نباید به این حوزه به عنوان منبع درآمد نگاه کند، البته منکر نقش مادیات نیستم، اما این امر نباید دلیل اصلی حضور در حوزه هنر دینی باشد. نکته دیگر اینکه کاری که درباره اهل بیت ساخته می‌شود، باید همانند چراغ راهی برای مردم عمل کند، پس نیاز است تا کیفیت چنین کارهایی نیز بالا باشد.

ورمرزیار تاکید کرد: هنر دینی قادر است به شکل صحیحی مورد توجه باشد، حتی انتظار می‌رود دیگر بخش‌های هنر را هم تحت تاثیر قرار دهد و نوعی پالایشگر محسوب شود، به شرطی‌که همانگونه که گفتم اثر هم از کیفیت خوبی بهره برده باشد، هم سازنده‌اش به کاری که انجام می‌دهد باور داشته باشد. رسیدن به این خواسته نیز تنها با استفاده از افراد متخصص و متعهد صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha