یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ استاد دانشگاه مازندران گفت: رونق عالم هستی به چهار واژه وابسته است و یکی از این واژه ها مسئله ظهور حضرت مهدی (عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، دکتر مهدی مهدوی در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) آمل اظهار کرد: چهار واژه در عالم هستی وجود دارد که هیچ زمانی نباید فراموش شود و اساس و رونق عالم هستی است.

وی تصریح کرد: اولین واژه، بعثت است که رونق بازار دنیا و کائنات با بعثت پیغمبر(صلی الله علیه و آله) بو. مولوی بسیار زیبا بعثت حضرت را توصیف کرد، در اشعارش آن حضرت را با صفت عظیم نام برد و ایشان را اسرافیل زمان خواند که به اذن خداوند و با دم خویش مردگان را زنده نمود و بعثتش قیامت بر پا کرد.

استاد دانشگاه مازندران بیان کرد: دومین کلمه غدیر است که بعثت رسول الله(صلوات الله علیه) را کامل کرد، نه فقط در روایات شیعه و سنی، بلکه در قرآن کریم به این مهم تصریح شده که «الیوم اکملت لکم دینکم»؛ واقعه غدیر، بعثتی که به عالم جان تازه بخشید را کامل کرد.

وی تاکید کرد: سومین موضوعی که بعثت و غدیر، هر دو را کامل کرد، عاشورا است؛ حدیث مشهور پیامبر اسلام(ص) که فرمودند، حسین منی و انا من حسین، به این معناست که کربلا و حماسه امام حسین (علیه السلام) بعثت و دین رسول خدا را قوام بخشید؛ عاشورا هم غدیر را و هم بعثت را کامل کرد.

 مهدوی در ادامه به آخرین واژه کامل کننده و قوام بخش عالم اشاره و عنوان کرد: چهارمین کلمه، لفظ ظهور است که از همان ابتدای ظهور دین اسلام توسط پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه معصومین (علیهم السلام) این مسئله مطرح می شد و اذعان داشتند که از فرزندان ما کسی خواهد آمد که زمین را پس از فراگیری ظلم و ستم، از عدل و داد پر خواهد کرد.

وی ادامه داد: بدون شک وعده های قرآن محقق خواهد شد و همان طور که گفته شد، آینده این زمین مخصوص صالحان است، تنها کسی منتظر واقعی است که امید داشته باشد که در نهایت این وعده ها محقق خواهد شد و باید زمینه ظهور را فراهم کند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha