دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
مدیریت حوزه علمیه خاهران مازندران

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین کوهستانی گفت: اولین گام طلبگی علاوه بر تحصیل علم و دانش، اخلاص در عمل، خدامحوری، بندگی و مانع زدایی در مسیر رشد معنوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم کوهستانی، مدیر مدرسه علمیه آیت الله کوهستانی(ره) بهشهر، در نشست طلاب، اساتید و کادر مدرسه علمیه الزهرا(علیها سلام) ساری، اظهار کرد: حوزه علمیه، مرکز شناساندن معارف دینی و نظام تربیتی و محقق کردن این معارف در متن زندگی مردم است .

وی، علاوه بر تحصیل علم ودانش از اخلاص در عمل، خدامحوری، بندگی، مانع زدایی در مسیر رشد معنوی به عنوان گام های طلبگی یاد کرد و افزود: اگر یاد و خاطره آیت الله کوهستانی همچنان زنده است، به خاطر اخلاص و بندگی در عمل است، چون اخلاص، سرلوحه تمام کارهای ایشان بود.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله کوهستانی(ره) بهشهر گفت: اخلاص یعنی انسان تمام تلاش ها، طاعات و حتی تحصیل علم را برای خدا اجام دهد و چیز دیگر را در آن شریک قرار ندهد، این عمل است که برایش باقی می ماند، این از ویژگی های انسان موحد بوده و شرک را در اعمال خود داخل نکرده، حضرت زهرا(سلام الله علیها) می فرمایند اگر هر کس آن عبادت های خالص خود را بتواند نزد خدابفرستد، خداوند برترین مصلحت ها را برای او می رساند، انسان درصورتی می تواند به رشد معنوی دست یابد که موانع را در مسیر خود رفع کند.

وی بیان کرد: خدا فقط کارهای خالص را قبول می کند، اگر کسی در انجام کارها برای خدا شریک قرار دهد من آن کار را،  به شریک خود واگذار می کنم، ما باید بدانیم ارزش هر عملی به نیت آن اعمال هست .

حجت الاسلاموالمسلمین کوهستانی ادامه داد: هر چیزی آفت دارد، ولی آفت علم بیشتر است و از مهم ترین آن، تکبر است؛ یکی از ویژگی های اخلاقی مرحوم آیت الله کوهستانی، تواضع زیاد در برابر دیگران با آن همه علم بود.

وی با اشاره به مأنوس بودن آیت الله کوهستانی(ره) با صحیفه سجادیه، عنوان کرد: صحیفه سجادیه در تربیت و آماده شدن نفس انسان، بسیار تاثیرگذار است؛ انسان باید طوری زندگی کند که شیطان، زندگی و اندیشه او را تصرف نکند، این بالاترین کرامت انسانی است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha