سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
مسجد دهدشت

امام جمعه دهدشت گفت: مسجد صرفا محلی برای اقامه نماز جماعت نیست بلکه کارکردهایی دارد که باید احیا شوند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از کهگیلویه و بویراحمد، آین معرفی امام جماعت مسجد امام حسن(ع) دهدشت با حضور امام جمعه، مسئول رسیدگی به امور مساجد شهرستان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه و اقشار مردم برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در این مراسم با تأکید بر اینکه کارکردهای مساجد باید احیا شود، گفت: برخی فکر می کنند مسجد صرفا مکانی برای برگزاری نماز جماعت است در صورتی که مسجد با نمازخانه تفاوت دارد.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: وظیفه متولیان مسجد تنها برپایی نماز نیست بلکه کارکردهای اجتماعی و فرهنگی مسجد باید احیا شود.

وی با بیان اینکه توجه به نیازمندان، اجرای برنامه های فرهنگی، جوانگرایی، جذب نوجوانان و جوانان و توجه به آموزه ها در مساجد مورد توجه قرار گیرد، افزود: بخشی از این کارها وظیفه امام جماعت است که با ایده پردازی و خلاقیت بدان بپردازد هیأت امنا نیز برای اجرای هر چه بهتر برنامه ها همت داشته باشند.

امام جمعه دهدشت با اشاره به اینکه مساجد در طول تاریخ همواره مردمی اداره شدند و حکومت در اداره مسجد نقشی نداشت، گفت:با توجه به اینکه بودجه ای برای مساجد در نظر گرفته نشده است فعال شدن مسجد نیازمند کمک های مردمی است.

حجت الاسلام وحدانی فر گفت: نهادهای فرهنگی نسبت به ساماندهی مساجد اهتمام داشته باشند، مساجد را از وضع موجود نجات دهند.لازم است همه مساجد شهر امام جماعت داشته باشند.

همچنین حجت الاسلام پوربهشت هم در سخنانی ضمن تبیین اهمیت و جایگاه مسجد بیان داشت: نماز جماعت در استان ما کمتر مورد توجه قرار دارد.

مسئول رسیدگی به امور مساجد کهگیلویه گفت: امام جمعه دهدشت از زمان انتصاب چراغ مساجد را روشن نگه داشته و آنها را ساماندهی کرده است که از ایشان تشکر می کنم.

وی با استناد به آیات و روایات افزود: کسانی که مساجد را آباد می کنند ایمان به خدا و روز قیامت دارند نماز برپا می کنند و زکات می دهند از هدایت شوندگان می شوند.

حجت الاسلام عیسی دارات که به عنوان امام جماعت مسجد امام حسن(ع) معرفی شد نیز در سخنانی هدف از ارسال رسل و انزال کتب را سعادت بشر و رسیدن به مقام قرب الهی از طریق عبادت و عبودیت دانست و گفت: این رویکردها در مساجد قابل اجرا است.

وی گفت: طبق آیه شریفه اولین خانه برای عبادت و رسیدن به عبودیت برای ستایش و نیایش خداوند مسجد الحرام و مسجد است.مسجد برای همه اقشار مردم قرار داده شده و مایه برکت، هدایت و سعادت آدمیان است.

امام جماعت مسجد امام حسن(ع) دهدشت افزود: رسول رحمت و مهربانی حضرت محم(ص) فرمودند «مادامی که در مسجد اقامه نماز می کنید خداوند یک درجه شما را به بهشت نزدیک می کند و فرشتگان بر شما صلوات می فرستند از سیئات و رذایل اخلاقی کاسته و به حسنات و فضایل اخلاقی شما افزوده می شود.

حجت الاسلام دارات با تأکید بر ضرورت توجه به جایگاه مسجد تصریح کرد:هیات امنا دقت داشته باشند مسجد محور همه فعالیت ها و محلی برای استفاده چند منظوره از قبیل عبادت، پرورش نیروی انسانی، مرکزآموزش معارف قرآنی و محلی برای تصمیم گیری مقابله با آسیب ها باشد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha