سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
کودکان امام حسینی

حوزه/ کارشناس دینی گفت: مربی های تربیتی برخی مهد کودک ها با وجود داشتن عنوان های موّجه، برای سرگرم کردن کودکان از آهنگ های غیرمجاز استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام اسماعیل مانده علی، شامگاه یکشنبه در مراسم ولادت امام حسن عسکری (ع) که به صورت مجاز در مدرسه علمیه نجمه خاتون شهرستان تکاب برگزار شد، به نقش روزی حلال در تربیت فرزندان اشاره کرده و اظهار داشت: کسی که به حلال و حرام بودن رزق خود توجه ندارد نباید انتظار تربیت سالم اولاد خود را داشته باشد.

وی اظهار کرد: نباید در تربیت فرزندان سختگیری کرد و انتظار داشت که آن ها هم مانند والدین دقیقا نمازشان را اول وقت خوانده و سایر واجبات را با شدت رعایت کنند، بلکه باید با صبوری و نشان دادن راه درست دین، آن ها را با اختیار خود به رعایت حدود الهی دعوت کرد.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: کودکان تا هفت سالگی در کنار خانواده هستند و بعد از آن وارد جامعه می شوند و خواه و ناخواه از دوستان و اطرافیان تاثیر می پذیرند، پس باید تربیت آن ها به گونه ای باشد که از حضورشان در جامعه احساس خطر نکنیم و با راهنمایی فرزندانمان برای انتخاب دوست مناسب، موجبات جامعه سالم را فراهم کنیم.

وی به تاثیر محیط آلوده در رشد فرزندان اشاره کرد و افزود: محیط جامعه اثرات فراوانی در شکل گیری شخصیت فرزندان دارد، بنابر این اگر فرزندان در محیط سالم زندگی کنند انسان های صالحی خواهند بود.

حجت الاسلام مانده علی ادامه داد: متاسفانه شاهدیم که مربی های تربیتی برخی مهد کودک ها با وجود داشتن عنوان های موّجه، برای سرگرم کردن کودکان از آهنگ های غیرمجاز استفاده می کنند و کودک با دیدن اینگونه رفتارها از جانب مربیان خود دچار دوگانگی شخصیت شده و نمی تواند اصول تربیتی را خوب فرا بگیرد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha