شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 8, 2024
حوزوی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: با گذشت بیش از سه دهه از جنگ تحمیلی با وجود ظرفیت های فراوان در حوزه های مختلف در لرستان، متاسفانه توسعه متوازنی در لرستان صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در دیدار حجت الاسلام والمسلمین میر محمدی، رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه استان لرستان از دیرباز تاکنون دارای مفاخر علمی و روحانیون برجسته ای بوده است، اظهار داشت: روحانیون استان لرستان با ارتباط با عشایر و طوایف در حفظ دین و پیوند مردم با دین و روحانیت نقش مهمی را ایفا کردند.

وی افزود: تقدیم ۶۳۰۰شهید لرستان با توجه به جمعیتی یک میلیونی استان حکایت از عمق پایبندی مردم استان لرستان به نظام جمهوری اسلامی دارد و حاکی از این است که روحانیت وظیفه تبلیغی خود را به خوبی انجام دادند.

امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: با گذشت بیش از سه دهه از جنگ تحمیلی با وجود ظرفیت های فراوان در حوزه های مختلف در لرستان، متاسفانه توسعه متوازنی در لرستان صورت نگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: استان لرستان با وحود اینکه چهارمین استان پربارش کشور است، ولی تنها ۲۳ درصد زمین های استان آبی است، در حالی که نُرم کشوری ۴۶ درصد است چون در سد سازی ها و شبکه آبیاری از سدها به دشت های وسیع خلاء هایی وجود دارد.

وی گفت: استان لرستان در بخش حبوبات جز استان‌های اول کشور است؛ ۳۰هزار تن انجیر سیاه از سطح باغات استان برداشت می شود و همچنین در میان استان های غیر ساحلی در تولید آبزیان جزء استانهای اول کشور است و متاسفانه فاقد صنایع تبدیلی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: وضعیت فعلی استان بر روی درآمد و معیشت مردم تاثیر دارد و مردم با وجود کرونا بسیار تحت فشار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطر نشان کرد: روحانیت استان لرستان از همان روزهای ابتدایی کرونا در عرصه تبلیغ و تبیبن آموزه های دینی و اسلامی به عنوان سربازان دین فعالیت کردند.

وی اظهار کرد: کار مرکز خدمات سبب می شود که طلبه ها بهتر درس بخوانند و کسانی که اهل تبلیغ هستند با برنامه، کار تبلیغی خود را انجام بدهند و موثرتر تدریس کنند.

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: حمایت از طلاب نخبه جزو برنامه هاست، ولی هرچه شناسایی این طلاب توسعه پیدا کند کمیت و کیفیت اقدامات طلاب بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلیمن شاهرخی عنوان کرد: برقراری بیمه تامین اجتماعی طلاب کار اساسی و پایه ای است.

وی در پایان یادآور شد: طلاب استان لرستان وضعیت معیشتی مناسبی ندارند و اگر مشکلات آنان از جمله مسکن آنها مورد توجه قرار بگیرد مورد رضایت خداوند است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha