چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
دیدار

حوزه/ مدیر دفتر روابط سیاسی کتائب حزب الله عراق با رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ علی العبودی مدیر دفتر روابط سیاسی کتائب حزب الله عراق در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین شمس الله مریجی رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) که در دانشگاه باقرالعلوم(ع) در قم برگزار شد، به تاریخچه ای از نحوه شکل گیری کتائب حزب الله اشاره و اظهار داشت: این مجموعه، پس از سقوط نظام صدام به همت برخی از جوانان مومن، ولایی و حزب اللهی شکل گرفت.
وی با بیان اینکه رویکرد کتائب حزب الله بیشتر فرهنگی و اجتماعی است، افزود: با ظهور داعش تمرکز عمده این جریان به سمت نظامی گرایش پیدا کرده و به مبارزه با آنها پرداخت.
العبودی در بخش دیگری از سخنان خود به خروج آمریکایی ها از عراق اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها در حال حاضر به شکل ذلیلانه در حال اخراج از عراق بوده و به دنبال پیدا کردن بهانه ای برای خروج از این کشور هستند.
مدیر دفتر روابط سیاسی کتائب حزب الله عراق خاطرنشان کرد: آمریکایی به شدت موسسات مدنی و مراکز فرهنگی و اجتماعی را فعال کرده و درحال نفوذ و حضور و اثرگذاری خودشان را در این بخش بوده و می خواهند جای پای خود را به این شکل نگه دارند که در این راستا نیاز است در زمینه های فرهنگی، علمی و اجتماعی حضوری جدی تر و فعال تر داشته باشند و از دانشگاه باقرالعلوم(ع) در این زمینه تقاضای همکاری داریم.

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین شمس الله مریجی نیز ضمن خیرمقدم و اعلام آمادگی همکاری این دانشگاه با مراکز علمی عراق، اظهار داشت: در حال حاضر، جهاد اصغر در عراق به پایان رسیده و جهاد اکبر آغاز شده است که باید در جهاد اکبر کارهای نرم افزاری و علمی بیش از پیش نمود پیدا کند.

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان این که به لحاظ مطالعاتی آشنایی با فضای داخلی کشور عراق دارد، تصریح کرد: همچنین باید فعالیت های فرهنگی، علمی، اندیشه ای و اجتماعی سبقه جدی تر و فعال تری به خودش بگیرد تا بتواند نیروهای موجود را حفظ و هم اینکه سبب جذب و اثرگذاری طیف بیشتری از جامعه عراق باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مریجی بیان کرد: با توجه به تجربه ای که در بهره گیری از میراث اسلامی و پیاده سازی آن با نیازهای امروز خودمان در طی سالهای گذشته در جمهوری اسلامی داریم، در دانشگاه باقرالعلوم(ع) آمادگی کامل داریم که این مسیر را به شکل تعامل و دوسویه با عراق بازکنیم.

وی تاکید کرد: در صورتی که میراث اسلامی و اندیشه دینی که به مثابه نور است را پیاده سازی کنیم، تاریکی ها و دشمنی ها خودشان ضعیف شده و کنار می روند.

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به همکاری های نزدیک عراق، سوریه و لبنان در عرصه های مختلف بین المللی گفت: زمان آن رسیده که دست به دست هم بدهیم و با تعامل و به اشتراک گذاشتن تجربه ها آنها را غنا بخشیده و جبهه دین و محور مقاومت را نیز تقویت ببخشیم، در این راستا نیز دانشگاه باقرالعلوم(ع) آمادگی همکاری تمام با علاقه مندان و مشتاقان به بحث های علمی، فرهنگی و اجتماعی را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha