شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
رضایی شورکی

حوزه/ مسئول دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه ابراز داشت: انتظار می رود تا ایده اساتید و نخبگان حوزوی، احصا و ایده‌های نخبگانی اساتید و طلاب به جد پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حجت الاسلام والمسلمین رضایی شورکی در اجلاسیه مدیران استانی، معاونان و مدیران ستادی حوزه های علمیه اهم برنامه‌ها و طرح‌های تحولی در حال اجرا و در افق آینده دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: برنامه ۵ ساله مدارس علمیه تا عید نوروز ابلاغ خواهد شد.


مسئول دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه، بحث طرح تکریم حوزه‌های علمیه و تکمیل شاخص‌ها در این عرصه را از رویکردهای پیش روز دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه دانست و ابراز داشت: هدایت علمی تربیتی طلاب از جمله تاکیداتی است که طرح های راهبردی برای آن ترسیم شده است.


وی ضمن اشاره به اهمیت مسئله رتبه بندی و ترسیم نمای کلی از مدارس علمیه استان‌ها، بر لزوم تشویق اساتید و طلاب برای مشارکت در این طرح تاکید نمود و یادآور شد: در سال های اخیر بیش از هزار ایده و طرح از نخبگان حوزوی سطوح مختلف حوزوی احصا شده است.


حجت الاسلام والمسلمین رضایی بر جایگاه گفتمان سازی و اطلاع رسانی طرح‌های مصوب شورای نشر تاکید کرد و ابراز داشت: ارتقاء طرح آمایش حوزه های علمیه با برش‌های استانی به عنوان راهنمای حرکت ۲۰ ساله حوزه های علمیه، نیازمند اهتمام مدیران استانی حوزه های علمیه است.


وی در بخش پایانی سخنان خود گزارشی از سامانه مهیا و بانک ایده‌های حوزوی ارائه کرد و ابراز داشت: انتظار می رود تا ایده اساتید و نخبگان حوزوی، احصا و ایده‌های نخبگانی اساتید و طلاب به جد پیگیری شود.


لزوم نظامندسازی و تقویت ارتباطات اتوماسیونی و اهمیت حمایت ویژه از مدارس قرآنی از جمله مباحثی بود که مدیران استانی در رابطه با دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه به آنها اشاره کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    یک موضوع تحقیق مطرح میکنم که باید خیلی جالب باش ، در زمان شاه در بستر سکولاریسم ، اسلامیت در جامعه رشد کرد و منجر به انقلاب اسلامی شد حال باید بررسی کرد که در بستر حکومت اسلامی چه رشد کرده و منجر به چه خواهد شد ؟