شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
مسجد

حوزه/ امام جماعت مسجد امیرالمؤمنین(ع) و مسئول کانون فرهنگی شهدای راه آهن قم گفت: خلاقیت و روزآمدی از الزامات مهم پیشبرد برنامه های فرهنگی با محوریت مسجد است.

حجت الاسلام محمد حسن بیاتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که حدود ۱۰ سال است که به عنوان امام جماعت در مسجد امیرالمؤمنین(ع) منطقه راه آهن قم مشغول به فعالیت است، ابراز داشت: سال ۱۳۹۵ توفیقی برایم حاصل شد که کانون شهدای راه آهن را در همین مسجد ایجاد کنیم و به حول و قوه الهی طی این پنج سال، فعالیت های بسیار ارزشمندی در عرصه های فرهنگی و قرآنی و تربیتی و نیز مباحث اجتماعی و کمک مؤمنانه انجام شده است.

وی افزود: با توجه به این که این مسجد در محدوده منازل سازمانی راه آهن احداث شده و طبعاً برای شهروندان دیگر از سایر مناطق محدودیت ورود و خروج وجود دارد، لذا اغلب مخاطبان مسجد از پرسنل راه آهن و خانواده های محترم هستند، منتهای مراتب در مناسبت هایی مثل محرم و صفر و ماه مبارک رمضان، افرادی از منطقه خیابان توحید و بیست متری زاد نیز در برنامه های مسجد شرکت می کنند.

حجت الاسلام بیاتی با بیان این که یکی از برنامه های شاخص مسجد، ناظر به فعالیت های قرآنی است، گفت: یکی از برنامه های ثابت و پرمخاطب ما، جلسات قرآنی در شب های جمعه است که گاهی اساتید قرآنی شاخص شهر نیز در آن حضور پیدا می کنند، منتهای مراتب چند وقتی است که به خاطر شدت گرفتن شیوع کرونا، این جلسات تعطیل است.

مسئول کانون شهدای راه آهن مسجد امیرالمؤمنین(ع) همچنین بیان داشت: از دیگر برنامه های فرهنگی مسجد می توان به قرائت حدیث کسا(یکشنبه شب ها)، دعای توسل(شب های چهارشنبه)، دعای کمیل(شب های جمعه) و بعد از آن برنامه قرآنی اشاره کرد، ضمن آن که جمعه شب ها نیز برنامه تفسیر قرآن در مسجد برگزار می گردد.

وی افزود: علاوه بر این برنامه ها، مسابقات فرهنگی و آموزشی، تلاش در جهت مصالحه در زمینه اختلافات خانوادگی، تهیه و توزیع بسته های معیشتی و کمک های مؤمنانه از دیگر فعالیت های مسجد است که به کمک مردم و خیرین محترم صورت می گیرد که از آن جمله تهیه تبلت برای دانش آموزان کم بضاعت پس از شیوع کروناست تا در بحث آموزش های مجازی آن ها در شبکه شاد آموزش و پرورش، خلل و مشکلی ایجاد نشود.

امام جماعت مسجدامیرالمؤمنین(ع) راه آهن قم همچنین با اشاره به فعالیت این مسجد در راستای نهضت کمک های مؤمنانه گفت: سال گذشته در مسابقات قرآنی بسیج، بچه های فعال مسجد جزو نفرات برتر بودند، ضمن آن که در مسابقات چند سال پیش اوقات نیز حائز رتبه های برتر شدندو همچنین در ایام ولادت امام رضا(ع) و دهه کرامت سال گذشته در بین دستگاه های دولتی، راه آهن قم رتبه برتر را کسب کرد و از بنده نیز از سوی ستاد اقامه نماز استان به عنوان امام جماعت برتر تقدیر به عمل آمد.

وی با تأکید بر اهمیت خلاقیت و روزآمدی در اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی خاطرنشان کرد: ماه رمضان امسال به جهت محدودیت های کرونایی، اقدام به اجرای طرحی ابتکاری کردیم به این نحو که برنامه اجرای اذان را در داخل ایستگاه راه آهن قم با حضور نوجوانان مسجدی، به شکل زنده داشتیم و این برنامه تا اول محرم امسال نیز اجرا می شد.

وی در خاتمه گفت: از جمله الزامات مهم موفقیت و پیشبرد برنامه های فرهنگی با محوریت مساجد، خلاقیت و روزآمدی است که در این راستا سعی کرده ایم در این سال ها با اجرای برنامه های پرمحتوا و در عین حال جذاب، از توانمندی خود بچه ها در این فعالیت ها نهایت استفاده را ببریم، ضمن آن که فعالیت های صورت گرفته را در فضای مجازی و کانال ایتا انعکاس داده و به روز رسانی می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha