دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024

دبیر دائمی هفته پژوهش المصطفی، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعةالمصطفی را جلوه ای از حضور علمی این نهاد علمی بین‌المللی برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آقای قلی زاده، دبیر دائمی هفته پژوهش، امروز در مراسم افتتاحیه برنامه های هفته پژوهش و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعةالمصطفی، ضمن تقدیر از تلاش مجاهدانه پژوهشگران جامعةالمصطفی، هفته پژوهش را فرصتی مناسب برای احصا، کشف و فعال سازی ظرفیت های پژوهشی و علمی و ارتقای بنیه‌های دانشی دانست.

وی به گستره فعالیت دبیرخانه دائمی هفته پژوهش اشاره کرد و اذعان داشت: در جلسه ابتدایی شورای معاونین پژوهشی در سال جاری، بحث تشکیل دبیرخانه دائمی مطرح گردید تا اینکه دبیرخانه دائمی هفته پژوهش شکل گرفت و آیین نامه ای نیز بدین منظور تدوین، تصویب و ابلاغ شد.

دبیر دائمی هفته پژوهش به مهم‌ ترین وظایف کمیته‌های سه‌گانه «برنامه ریزی»، «اجرایی» و «ارتباطات و اطلاع رسانی» دبیرخانه دائمی هفته پژوهش اشاره کرد و با بیان اینکه بیست جلسه با حضور اعضای دبیرخانه برگزار شده است، خاطرنشان کرد: قدردان اهتمام مدیران و معاونان پژوهش مراکز صفی جامعةالمصطفی و توجه ایشان به پژوهش هستیم.

قلی زاده، با بیان اینکه هم اکنون در جامعةالمصطفی، مجموعه‌ای از فعالیت های پژوهشی خوب، کارآمد و فاخر رقم خورده است، خاطرنشان کرد: آنچه امروز مشاهده می کنید، جلوه ای از حضور علمی جامعةالمصطفی است که با عنایات الهی شکل گرفته است.

دبیر دائمی هفته پژوهش، با بیان اینکه بر آن هستیم تا برنامه های هفته پژوهش به صورت مدون و منظم با نگرش علمی تنظیم و عملیاتی شود، اظهار داشت: در این دور از برنامه‌های هفته پژوهش، شاهد همکاری مثال زدنی همه المصطفائیان هستیم.

وی وظایف اصلی شورای سیاست گذاری را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: سیاست گذاری، جهت دهی، برنامه ریزی، هدایت، حمایت، سامان دهی، ارزیابی و تحلیل، مهم ترین حوزه های فعالیتی دبیرخانه دائمی هفته پژوهش بوده، هفته پژوهش امسال را با شعار برگرفته از منویات رهبر انقلاب(مدظله‌العالی)، «پژوهش، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» قرار داده است.

قلی زاده، با تأکید بر اینکه نیاز است پژوهش در جای جای برنامه های آموزشی و تربیتی جامعةالمصطفی جریان داشته باشد، خاطرنشان کرد: ارائه و عرضه چهره علمی جامعةالمصطفی، مهم ترین پایه برنامه‌های هفته پژوهش است.

وی، با بیان اینکه هجده برنامه اصلی برای هفته پژوهش تدارک دیده شد، اظهار داشت: در هفته پژوهش، بیش از دویست وبینار و نشست علمی در جامعة المصطفی برگزار می شود؛ به برکت هفته پژوهش، با مدارس پیوسته ارتباطی وثیق‌تر برگزار شده و ظرفیت فعالیت های پژوهشی مدارس پیوسته مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر دائمی هفته پژوهش رونمایی از تولیدات فاخر جامعةالمصطفی و اجلاسیه نکوداشت پژوهشگران، انجمن ها و تشکیل های علمی برتر، اجلاسیه استادان و مدیران پژوهشی و فعال سازی سایت ها و فضاهای اطلاع رسانی در کلان جامعةالمصطفی، دعوت از شخصیت های علمی و فرهنگی کشور و استان قم، پیگیری ارزیابی ها از همه برنامه های هفته پژوهش را تنها بخشی از ویژه برنامه های هفته پژوهش در جامعةالمصطفی دانست.

قلی زاده به رویکردهای مهم دبیرخانه دائمی هفته پژوهش اشاره کرد و اذعان داشت: استفاده حداکثری از ظرفیت دبیرخانه دائمی و بهره‌گیری از ظرفیت دانش آموختگان و پژوهشگران غیرایرانی جامعةالمصطفی، تقویت هم اندیشی و همفکری و تقویت ارتباط با نمایندگی های خارج از کشور جامعةالمصطفی، پیگیری برگزاری وبینارها و نشست های علمی، نقد کتاب و تبیین چالش ها و موضوعات پژوهشی المصطفی، تنها برخی از رویکردهای دبیرخانه دائمی هفته پژوهش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha