یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
بیگی

حوزه/ حجت الاسلام بیگی گفت: پیش از برگزاری اختتامیه کنگره بین المللی نهج البلاغه در بهمن ماه، ۲۵نشست علمی مرتبط با کنگره با جامعه نخبگان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام علی اصغر بیگی پیش از ظهر امروز در دیدار شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی نهج البلاغه با امام جمعه اصفهان، به تشکیل کمیته های تخصصی در بخش های مختلف اشاره و اظهار کرد: ۲۵ نشست علمی برگزار خواهد شد که هر کدام را می توان به عنوان یک همایش تلقی کرد که قبل از اختتامیه کنگره نشست های علمی جداگانه برگزار خواهد شد.

وی به فعالیت هایی که در زمینه های مختلف در سطح شهر و استان اصفهان در حوزه نهج البلاغه اجرا می شود، اشاره و افزود: در طول سال جاری برای ۱۲۰ نفر از طلاب و روحانیون دوره های تربیت مربی نهج البلاغه با همکاری استادان قم، تهران و مشهد برگزار شده است، همچنین برگزاری دوره های آموزشی با عنوان حکمرانی علوی برای کارمندان دولت نیز از دیگر برنامه ها بوده است.

وی به افتتاح شعبات نهج البلاغه در شهرهای لنجان، نجف آباد، خمینی شهر، شهرضا، بهارستان و رهنان اشاره کرد و افزود: افتتاح این شعبه ها می تواند قدم موثری در ترویج نهج البلاغه باشد.

در ادامه، حجت الاسلام ابوالفضل یعقوبی، رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ضمن ارائه گزارش از برنامه های طرح ملی «کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران» گفت : معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر دو سال یکبار با توجه به ظرفیت هایی که وجود دارد شهرهای مختلف کشور را به عنوان پایتخت قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه انتخاب می کنند و در سال گذشته شهر یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه، بوشهر به عنوان پایتخت قرآن و کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور انتخاب شد.

وی در خصوص برنامه های «کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران» افزود: با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود ۳۰ برنامه در برش های شهرستانی، استانی، ملی و بین المللی طراحی شد که در بخش های مختلف فرهنگی، هنری، رسانه ای و علمی می باشد. که در بخش بین الملل نیز کنگره بین المللی نهج البلاغه با همکاری بسیار خوب دانشگاه ازاد اسلامی اصفهان در ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ در شب میلاد حضرت علی (ع) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha