چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
زینال زاده پژوهش آذربایجان غربی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: در راستای گرامیداشت هفته پژوهش بیش از ۲۰ برنامه در سطح مدارس علمیه استان آذربایجان غربی برگزار می شود.

حجت الاسلام هادی زینال زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اهمیت پژوهش گفت: هفته پژوهش میثاقی علمی است برای یادآوری این نکته که قرار نیست همیشه شاگرد بمانیم و باید به سمت تولید علم حرکت کرد.

وی ادامه داد: یکی از آسیب های جدی شاگرد ماندن وابستگی و منفعل بودن است و به تعبیر مقام معظم رهبری ما اگر تحقیق را جدی نگیریم، باید سالهای متمادی بایستی چشم به منابع خارجی بدوزیم و منتظر بمانیم که یک نفر در یک گوشه ی دنیا تحقیقی بکند و ما از او یا از آثار تألیفی بر اساس تحقیق او استفاده کنیم .

معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان اینکه افتتاح دفتر انجمن های علمی از جمله یکی از برنامه های این هفته است، اظهار داشت: انجمن های علمی به عنوان یک بازوی علمی قوی می توانند در سطح استانی منشا برکات فراوانی از جمله حضور دانش آموختگان و فرزانگان حوزوی در کنار طلاب جوان باشد.

وی ادامه داد: برگزاری نشست های علمی با موضوعات متنوع و متناسب با نیازهای مدارس علمیه، تقدیر از طلاب و اساتید برگزیده استانی در عرصه تحقیق و پژوهش، اهدای چند هزار جلد کتاب با هدف غنی سازی کتابخانه های مدارس علمیه استان در هفته جاری انجام خواهد شد.

حجت الاسلام زینال زاده در پایان تاکید کرد: کانون های علمی که در واقع نقطه تلاقی پژوهش و کار گروهی است، برنامه های متنوعی از جمله برگزاری کارگاه های علمی پژوهشی و اتاق پژوهش را در برنامه های گرامیداشت هفته پژوهش خود دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha