یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 996381
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
کرسی علمی ترویجی

حوزه/ کرسی علمی ترویجی با عنوان جایگاه «امام در نظام بندگی»، در سامانه مدرس و حضوری در مدرسه علمیه فاطمیه محلات برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت پژوهش مدرسه عالی فاطمیه محلات، صبح امروز کرسی علمی ترویجی با عنوان جایگاه «امام در نظام بندگی» در سامانه مدرس و حضوری در مدرسه علمیه فاطمیه برگزار شد.

فاطمه کتابی در این نشست به بیان تأمل در حوزه‌ی نظام اخلاق بندگی و تبیین جایگاه عنصر کلیدی " امام" در این نظام پرداخت و گفت: علاوه بر ارایه بهترین راهکارها برای ایجاد فضایل اخلاقی و در نتیجه نیل به عبودیت و قرب الهی از بهترین طرق، می‌توان با پاسخگویی به نیازها و شبهات مربوطه به پیشگیری و حل‌ معضلات در رابطه انسان با خدا پرداخت که علاوه بر نمایاندن ساختار منطقی و نظام مند از قرآن و جامعیت آن به مثابه مقدمه‌ای بر تبیین جایگاه امام در نظام کلان اخلاقی قرآن و اسلام است .

وی بعد از بیان مفاهیم به مبانی پرداخت و اظهار کرد: در این بخش امکان شناخت و ابزار شناخت اهمیت دارند چون اساس بندگی شناخت است. اولین رابطه بین خداوند متعال و انسان بر همین اساس شکل گرفت؛ «و علم ادم الاسماء کلها...» بسیاری از آیات قرآن بر امکان شناخت دلالت دارند، پس شناخت از نظر قرآن مسلم است.

استاد حوزه خواهران افزود: در بحث خداشناسی انبیای الهی بر این مسئله تأکید بسیار داشته‌ و آن را محور و اساس دعوت خویش قرار داده‌اند در بین مبانی انسان شناسی مربوط به بعد رابطه انسان با خدا مقام خلیفة اللهی یکی از مهمترین ابعاد هست .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha