چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور-مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، با تأکید بر لزوم وحدت مسلمین و علمای اسلام، گفت: در عین‌حالی که معتقدم سخنان مطرح شده از تریبون نماز جمعه و انتشار آن در فضای مجازی، کاری خطا بود که باید با آن برخورد شود، اما اعتقادمان این است که برخورد با آن شخص، باید به نحوی باشد که بین امت اسلام تفرقه‌ای ایجاد نکند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، با اشاره به لزوم وحدت بین المذاهب، اظهارداشت: یکی از موضوعات مهمی که قبل و بعد از انقلاب، همواره مورد اتفاقِ‌نظر مراجع عظام و علمای بزرگ اسلام اعم از شیعه و سنی بوده، "ضرورت وحدت مسلمین" است، چراکه جبهه کفر، یکپارچه و متحد در مقابل اسلام و مسلمین ایستاده و طبیعتاً نیز جبهه اسلام هم باید یکدست و متحد مقابل دشمنان ایستادگی کنند.

"وحدت" یک واجب شرعی

وی با اشاره به تأکیدات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص وحدت بین مسلمین، گفت: امامین انقلاب همواره "وحدت" را به‌عنوان یک "واجب شرعی" مطرح کرده و طبیعتاً وقتی اصل "وحدت" واجب شرعی باشد، هرکسی که در نقطه مقابل این اصل مهم، حرف و حرکتی انجام دهد، فعل حرامی را مرتکب شده است.

استاد حوزه علمیه خوزستان، تصریح کرد: امروز که بحمدالله زیر سایه ولایت‌فقیه، نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفته و حاکمیت اسلام بر بخشی از سرزمین‌های اسلامی جاری است، طبیعتاً ملت ایران باید توجه به این مسأله داشته باشد که وظیفه آن‌ها در این رابطه بر همه کشورهای دیگر مضاعف بوده و زیر بیرق اسلام و جمهوری اسلامی، همه باید حرف و عملکردی برای وحدت اسلام و مقابل با توطئه‌های دشمنان داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب از شیعیان وحدت‌شکن، گفت: مقام معظم رهبری، شیعیانی را که در نقطه مقابل "وحدت بین‌المذاهب" حرف و سخنی انجام می‌دهند را "شیعه انگلیسی" دانسته و نگاهشان این است که هرکسی در امت شیعه اقدامی برای ایجاد تفرقه انجام دهد، در پازل انگلیس و امپراتوری «تفرقه‌انداز و حکومت کن» حرکت کرده است.

فعل حرام حکومتی!

مدیر حوزه علمیه خوزستان، اظهار کرد: در جامعه اسلامی چه برادران شیعه و چه برادران اهل سنت، اگر موجب تفرقه میان یکدیگر شوند، قطعاً مرتکب یک فعل حرام حکومتی شده‌اند؛ ازاین‌رو حرکت در پازل تفرقه و اختلاف، حرکت در مسیر حکومت‌های استکباری و شکستن وحدت امت اسلام می‌باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام‌پور، با اشاره به آیه شریفه «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا» گفت: این حبل خدا که در آیه اعلام شده، همان حکومت و حاکمیت امام معصوم و نائب آن در زمان غیب است؛ به همین دلیل علمای اسلام وظیفه دارند پیروان خود را به "وحدت" دعوت و تلاش کنند که وحدت اسلام در ایران که حکومت و جمهوری اسلامی در آن جریان دارد، پاس داشته شود.

وی افزود: البته گاهی ممکن است اقدام یا حرفی چه از زبان عوام و چه از زبان خواص و علما زده شود و در پی آن نیز اقداماتی ذیل آن در کشور شکل گیرد که در این راستا اگر فعل یا سخن بیان شده، برای ایجاد تفرقه در امت اسلام باشد، قطعاً حرام شرعی بوده و بارها مقام معظم رهبری نسبت به هشدار داده‌اند.

لزوم برخورد با امام جمعه آزادشهر و تلاش برای حفظ وحدت

مدیر حوزه علمیه خوزستان با اشاره به سخنان نسنجیده امام جمعه آزادشهر، تصریح کرد: درعین‌حالی که معتقد هستیم سخنان مطرح شده از تریبون نماز جمعه و انتشار آن در فضای مجازی، کاری خطا بوده و باید با آن برخورد شود، اما اعتقادمان این است که برخورد با آن شخص، باید به نحوی باشد که بین امت اسلام تفرقه‌ای ایجاد نکند و این وظیفه حکومت و دستگاه‌های حکومتی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور اضافه کرد: ازآنجایی‌که سخنان امام جمعه آزادشهر، از تریبون نماز جمعه مطرح شده است، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه باید آن‌طوری که شایسته است ورود کرده و اقدامی عملی انجام دهد.

وی افزود: بهتر است پیش از آنکه این شورا، تحت‌فشار افکار عمومی اقدامی را انجام دهد، خودشان تدبیر کرده و جنجال به پا شده را مدیریت کنند تا خدایی ناکرده شاهد حرکت و اقداماتی خلاف مصلحت عمومی مسلمین نباشیم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: اگر خدایی ناکرده، علمای شیعه نیز اقدامی خلاف مصلحت مسلمین انجام دادند، لازم است که جامعه حوزوی و جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه ورود کرده و نسبت به آن مسأله سپر اطمینانی برای عدم تکرار آن ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور با اشاره به تأکیدات جدی مقام معظم رهبری به جامعه مداحان و البته صداوسیما برای حفظ وحدت بین مسلمین، گفت: معظم‌له حتی مقابل اقدامات تفرقه‌افکنانه برخی کشورها همچون عربستان سعودی، به آیه مبارکه «لَئِن بَسَطتَ إِلَیَّ یَدَکَ لِتَقتُلَنی ما أَنا بِباسِطٍ یَدِیَ إِلَیکَ لِأَقتُلَکَ» اشاره فرمودند که اگر شما بخواهید با نظام مقدس جمهوری اسلامی دشمنی داشته باشید، ما به سوی شما دشمنی اعلام نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: به‌رغم همه توطئه‌هایی که از سوی برخی کشورهای اسلامی، علیه ایران شکل می‌گیرد، اما هیچ‌گاه جمهوری اسلامی از اختلافات ایجاد شده در کشورهای اسلامی، به‌عنوان فرصت استفاده نکرده که بخواهد از کشوری به خاطر خیانت‌هایی که به ما داشته، انتقام گیرد.

تلاش برای سربلندیِ اسلام عزیز و اهتزاز پرچم وحدت‌آفرین

مدیر حوزه علمیه خوزستان، در پایان تصریح کرد: این رویکرد رهبر معظم انقلاب، باید ملاک عمل ما در دنیا باشد و تلاش کنیم آنچه را که مصلحت امت اسلامی است، دنبال کنیم و قطعاً مصلحت امت اسلامی، همگرایی، وحدت یکپارچه و تلاش برای سربلندیِ اسلام عزیز و اهتزاز پرچم وحدت‌آفرین آن در آسمان حیات بشری است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha