جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید نقدپذیر باشند و تضارب افکار کنند گفت: این همفکری باعث می شود تا فکر جدید، نو و خلاّق در راستای پیشرفت جامعه تولید شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، صبح امروز در جلسه وحدت حوزه و دانشگاه در مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان اظهار داشت: پیش از انقلاب و اواخر دوره قاجار تلاش گسترده ای شد تا بین علوم دینی و علوم جدید فاصله بیندازند، دشمن این کار را کرد و متاسفانه موفق هم شد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: قبل انقلاب جو به گونه ای بود که حوزه و دانشگاه علیه هم بودند و دو قشر به عنوان دو بال جامعه از هم جدا بودند اما با تلاشی که بزرگانی همچون شهید مطهری و شهید مفتح انجام دادند و شجاعت آنها سبب شد امروز حوزه و دانشگاه در کنار هم مثل دو بال برای جامعه باشند.

وی با اشاره به رشادت و شجاعت شهیدان مطهری و مفتح بیان داشت: در آن زمان جو به گونه ای بود که احتمال می بود هر روحانی که به دانشگاه برود تحقیر و یا حتی تکفیر شود اما آنها شجاعت به خرج دادند و رفتند و استاد دانشگاه شدند.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه اتحاد حوزه و دانشگاه پیشرفت جامعه را به دنبال دارد، گفت: شهید مفتح در حیاط دانشگاه به شهادت رسید و خون او وحدت بین حوزه و دانشگاه را شکل داد؛ نمونه ای از این پیشرفت ها همین شهدای هسته ای همچون شهید فخری زاده بود که همچنان دشمن دارد به خود می پیچد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید نقدپذیر باشند و تضارب افکار کنند گفت: این همفکری باعث می شود تا فکر جدید و نو و خلاق در راستای پیشرفت جامعه تولید شود.

حجت الاسلام خدری در ادامه سخنان خود با اشاره به ایام فاطمیه بر توجه به خطبه فدکیه تاکید کرد و اظهار داشت: اساتید حوزه علمیه می توانند طلاب را به خواند این خطبه ترغیب کنند و بخشی از وقت روزمره و آموزشی خود را صرف آن نمایند.

وی بیان داشت: خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) سرشار از معارف عمیق دینی و یک دوره مختصر اسلام‌شناسی است که باید بیشتر مورد مطالعه ما قرار بگیرد و مبلغین عزیز باید این خطبه را برای مردم تبیین کنند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: حضرت زهرا یک راهبر نمونه و مجاهد نمونه در عرصه جهاد تبیین؛ رهبر معظم انقلاب در مورد نقش راهبری و هدایتگری حضرت فاطمه(س) می‌فرماید: «فاطمه‌ی زهرا(س) در نقش یک رهبر واقعی است؛ همان‌طور که امام بزرگوار فرمودند که اگر فاطمه‌ی زهرا مرد بود، پیغمبر می‌شد. یعنی یک رهبر به‌تمام معنا، مثل یک پیغمبر، مثل یک هدایت‌گر عموم بشر است».

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha