دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
استاد معظم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر خسروپناه،در مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر واحد کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه، گفت: بسیاری از شبهات برخاسته از علوم مدرن، چون فیزیک و زیست‌شناسی بوده و باید متناسب به شبهه از عالمان و اساتید آن رشته در دانشگاهها بهره بریم تا با شناخت کامل و درست پرسش‌ها و شبهات، بتوانیم به درستی و عالمانه پاسخگو باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه، شامگاه جمعه در مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر واحد کرمانشاه، با اظهار خرسندی از حضور در جمع دانش‌پژوهان این مرکز، از شیوه ویژه مدیریت این مجموعه تقدیر و اذعان داشت: گزارشی که مدیریت مجموعه حجت الاسلام صدیقی ارائه کرد، برای بنده لذت ‌بخش بود و بحمدالله برخی تجربیات موفق مجموعه های آموزشی که در خارج از کشور دیده بودم، در این مجموعه در حال پیاده سازی است.

وی در ادامه رعایت سبک زندگی اسلامی، ایرانی را برای طلاب مهم دانست و اظهار داشت: طلبه باید در کنار امور عبادی تحصیلی از فعالیت‌های متداول زندگی غافل نباشد و حتی پس از ازدواج در حد توان در امور خانه همکاری کند.

حجت الاسلام خسروپناه، دو رشته کلام و تفسیر را از مهم‌ترین و دشوارترین رشته‌های تخصصی برشمرده و خطاب به دانش پژوهان تاکید کرد: به مطالب متداول در کتابها بسنده نکرده و با توجه به شبهات و پرسش‌های روز به استنطاق قرآن و بروز رسانی پاسخگوییِ کلامی بپردازید.

وی در پایان موفقیت در دو رشته کلام و تفسیر را منوط به توجه دانش‌های روز دانست و گفت: بسیاری از شبهات برخاسته از علوم مدرن، چون فیزیک و زیست‌شناسی بوده و باید متناسب به شبهه از عالمان و اساتید آن رشته در دانشگاهها بهره ببریم تا با شناخت کامل و درست پرسشها و شبهات، بتوانیم به درستی و عالمانه پاسخگو باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha