یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست خبری حجت الاسلام موسی پور- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جهاد تبیین را محور همه برنامه‌های گرامیداشت سالگرد ۹ دی امسال اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور، سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰، در نشست خبری تشریح برنامه‌های بزرگداشت نهم دی گفت: از مدتی قبل ستاد بزرگداشت نهم دی در تهران و مراکز استان‌ها تشکیل شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نهم دی متعلق به هیچ حزب و گروه نیست و مردم متولی اصلی این روز هستند، اظهار کرد: «یوم الله نهم دی، تجلی وحدت و رمز عبور از فتنه» شعاری است که برای سالگرد این مراسم در سال ۱۴۰۰ انتخاب شده است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های پیش بینی شده تجمعات مردمی در فضای باز و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است. این مراسم در ۸۰۰ شهر کشور با حضور حماسی مردم برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: مراسم محوری گرامیداشت یوم الله ۹ دی امسال ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار می‌شود.

موسی پور در ادامه اظهار کرد: تحریف حقایق یکی از راهبردهای مهم جنگ رسانه‌ای دشمن است. راهکار مقابله با این حربه جهاد تبیین و روشنگری است.

وی بیان کرد: روزهای مهم و سرنوشت ساز پاره‌ای از تاریخ یک ملت را تشکیل می‌دهند و در فرهنگ دینی از این روزها به ایام‌الله تعبیر شده است. بازخوانی این ایام برجسته قدرت عظمت انقلاب اسلامی را به نمایش می‌گذارد، البته با پاسداشت و بزرگداشت، باید از تحریف آن هم جلوگیری کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به اهمیت ۹ دی اشاره کرد و اضافه کرد: این روز بزرگ و حماسی یک توطئه پیچیده و عملیات دقیق دشمن که برای نابودی نظام و موجودیت دینی ایران طراحی شده بود، خنثی کرد. طراحی‌های بعدی این فتنه هم تجزیه ایران را مدنظر داشت که این توطئه عظیم به دست مردم خنثی شد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی استکبارستیز است، گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی شاهد طراحی‌های گوناگون برای نابودی انقلاب هستیم. دشمن از نفوذ عناصر غرب گرا برای استحاله انقلاب‌، تلاش برای راه انداختن جنگ داخلی، کودتای نظامی و هشت سال جنگ تحمیلی استفاده کرد، اما تمام این‌ها با حضور همراه با بصیرت مردم خنثی شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: آنچه در سال ۸۸ اتفاق افتاد جنس متفاوتی داشت و بر اساس یک مدل آزمایش شده در برخی کشورها طراحی و اجرا شد. این فتنه حاصل چند سال طراحی سرویس‌های امنیتی آمریکایی و اسرائیلی بود.

موسی پور اضافه کرد: بستر پیاده سازی این توطئه هم انتخابات بود و از چند ماه مانده به انتخابات سال ۸۸ فتنه با ایجاد شک و تردید در انتخابات کلید خورد. این روند به تدریج تا روز انتخابات گسترش پیدا کرد و بخشی قابل توجهی از افکار عمومی را تحت تأثیر قرار داد. اما فاز اصلی فتنه از روز انتخابات شروع شد.

وی اظهار کرد: به تدریج با بی‌بصیرتی و خیانت عده‌ای این موج گسترده‌تر شد و به جایی رسید که طراحان فتنه مطمئن شدند که به نتیجه خواهند رسید، اما در نهم دی با خروش میلیونی ملت ایران آتش این فتنه خاموش شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: نباید اجازه داد گذر زمان گرد فراموشی بر این حوادث بنشاند. نهم دی شناسه بصیرت و غیرت دینی و نمایانگر پیوند بین امامت و امت است.

موسی پور ابراز کرد: تحریف حقایق یکی از راهبردهای مهم جنگ رسانه‌ای دشمن است. راهکار مقابله با این حربه جهاد تبیین و روشنگری است. ما هنوز آثار مخرب تحریم‌هایی را که در فتنه ۸۸ بر ما تحمیل شد شاهد هستیم، لذا از همین روی نباید حماسه نهم دی را به فراموشی سپرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه به برگزاری همایش‌های محتوایی و تبیینی در همه استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: این همایش‌ها با موضوع بصیرت بخشی و روشنگری برگزار می‌شود. همچنین برگزاری وبینارهای تحصصی برای اقشار مختلف حوزوی و دانشگاهی از دیگر برنامه‌های این روز است.

موسی پور افزود: در بخش انتشارات، بیش از ۸۰۰ جلد کتاب با موضوع فتنه ۸۸ و سرفصل‌های ذیل آن تدوین و منتشر شده است. همچنین مجموعه چهار جلدی 'روزشمار فتنه ۸۸ ' توسط مرکز تحقیقات دفاع مقدس آماده شده که به زودی رونمایی خواهد شد.

وی گفت: در برنامه‌های امسال، تلاش شده با ابزار هنر، طراوت و تازگی ویژه ای به مراسم داده شود. برپایی شب‌های شعر در تهران و در همه مراکز استان‌ها با حضور شاعران آئینی و انقلابی از برنامه‌های هنری به مناسبت حماسه ۹ دی است.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همچنین از برپایی نمایشگاه عکس، گرافیک، کاریکاتور و متن نوشته در مورد فتنه ۸۸ و حماسه نهم دی و ابعاد آن خبر داد و افزود: برپایی سرودهای انقلابی در مراکز، محلات، خیابان‌ها و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و کتاب خوانی در سراسر کشور از دیگر برنامه‌های بزرگداشت حماسه نهم دی است.

موسی‌پور گفت: اعزام سخنران و مبلغ به استان‌ها و مراکز تجمع مردمی، مساجد و برگزاری حلقه‌های روشنگری و معرفتی، توسط ائمه محترم جماعات در حدود ۶۰ هزار مسجد و ۴۰ هزار پایگاه بسیج با حضور دانشجویان و طلاب جوان و بسیجیان عزیز از دیگر برنامه‌های این یوم الله است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در ماندگاری و روایت گری حماسه ۹ دی، اظهار داشت: نقش اصحاب رسانه در روایت‌گری، پژواک و ماندگاری این روز تاریخی، عظیم و تأثیرگذار بسیار مهم و حائز اهمیت است.

انتهای پیام

خبرنگار: علی علی زاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha