دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ |۱۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 27, 2024
ملاقات مدیر حوزه‌های علمیه با آیت‌الله سند در نجف

حوزه/ آیت ­الله اعرافی، مدیر حوزه‌­های علمیه کشور با آیت ­الله سند از شخصیت های علمی حوزه نجف دیدار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور با آیت الله سند از شخصیتهای علمی حوزه نجف دیدار کرد.

در این دیدار آیت الله سند ضمن تقدیر از طرح های تحولی حوزه‌های علمیه به ویژه ورود حوزه‌های علمیه در عرصه های تخصصی جدید و آشنایی حوزه های علمیه با علوم انسانی اسلامی، رشته ها و تخصص های اسلامی جدید را از ضرورت های حوزه های علمیه برشمرد.

استاد حوزه علمیه نجف همچنین آشنایی حوزه های علمیه با فناوری های جدید و خدمات دیجیتال و خدمات کامپیوتری را از مزیتهای حوزه علمیه برشمردند و از پیشرفتهای حوزه در زمینه هوش مصنوعی و بهره‌گیری از فناوری‌های جدید را خیلی خوب ارزیابی کرد.

آیت الله سند ضرورت نگاه نظام‌مند به علوم اسلامی به ویژه تفسیر و فقه را از ضروریات دانست و گفت: لازم است حوزه های علمیه رویکردی نظام‌مند به فقه، تفسیر، کلام و دیگر علوم اسلامی داشته باشند.

وی بر اهمیت دروس جدید مثل عقائد و تفسیر و دیگر درس ها و رشته های جدید حوزه های علمیه تاکید کردند.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه ضمن تجلیل از تلاش‌های ارزنده علمی آیت الله سند در زمینه های مختلف علوم اسلامی از جمله فقه و تفسیر از نگاه مثبت و نگاه باز آیت الله سند تجلیل کرد و گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه‌های علمیه تقدیم کرد.

آیت الله اعرافی ضمن تبیین جایگاه بلند حوزه علمیه نجف در دنیای اسلام و جهان شیعه و تأکید بر ضرورت حفظ استقلال و عظمت آن، ضرورت اهتمام و توجه به رهنمودهای مرجعیت عظمای حوزه نجف حضرت آیت الله سیستانی را خاطرنشان کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: افزایش تعامل ایران و عراق و حوزه‌های علیمه قم و نجف مورد تاکید مقام معظم رهبری است و ایشان نسبت به حفظ سنت‌های اصیل حوزوی تاکید دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha