شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
نماز جمعه خارگ به روایت تصویر

حوزه/ حجت الاسلام کارگر گفت: در قضیه غزه که انقلاب اسلامی مرگ بر اسرائیل را فریاد می زد و متهم به جنگ طلبی شده بود، امروز شعار آزادی خواهان در دنیا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود کارگر امام جمعه خارگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: ستاد برگزاری مراسمات جزیره خارگ با هماهنگی و همدلی برادران و خواهران فعال فرهنگی امشب در کنار شهدای خوشنام و فرداشب در مسجد امیرالمومنین علی(ع) مراسم عزاداری برگزار می‌کنند.

وی افزود: مراسم پیاده روی دسته جات و هیات‌های مذهبی هم فردا از ساعت ۱۰ صبح از شهدای خوشنام تا حسینیه اعظم برگزار خواهد شد.

خطیب جمعه خارگ گفت: احیاء نام و یاد ائمه معصومین بر همه ما اخلاقا واجب است و این مهم با حضور حداکثری مردم در مراسمات مذهبی محقق می‌شود، مقطع حیات مبارک امام صادق(ع) بسیار حساس است، چرا که عصر پوست‌اندازی اژدهای طاغوتی امویان و پوشیدن لباس تزویر عباسیان بود.

حجت الاسلام کارگر ابراز کرد: بعضی خیال می‌کنند که امام صادق(ع) به سیاست کاری نداشتند، علیه دستگاه فعالیتی نمی‌کرد و در صدد ایجاد حکومت الهی و علوی نبودند که این خطاست، امام صادق(ع) ماهیت مبارزه‌اش یک ماهیت سیاسی بود، کار فرهنگی ایشان هم کار سیاسی بود.

امام جمعه خارگ گفت: تداوم مبارزه امام صادق(ع) برابر طاغوت را در محور مقاومت معاصر می‌بینیم.

حجت الاسلام کارگر خاطرنشان کرد: در قضیه غزه که انقلاب اسلامی مرگ بر اسرائیل را فریاد می‌زد و متهم به جنگ طلبی شده بود، امروز شعار آزادی خواهان در دنیا شده است، آن کسی که حقیقت را کشف می‌کند و آزادگی و حریت دارد تا آخر همراه دستگاه امام صادق(ع) خواهد ماند، شهید آوینی و مرحوم طالب زاده شخصیت‌هایی معاصر ما بودند که وقتی حقیقت را کشف کردند تا آخر پایبند ماندند اما انقلابی نماهایی که باید آنان را "اِن قُلابی" بنامیم به افتخار پابوسی مرداب پهلوی و غرب رسیدند.

وی با اشاره به جنبش دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه، ابراز کرد: غربی‌ها متاثر از انقلاب اسلامی در کنار کاخ سفید نماز جماعت می‌خوانند و شعارهای انقلاب اسلامی را تکرار می‌کنند، سرعت تغییرات در جهان به نفع انقلاب اسلامی فوق تصور است.

وی خاطرنشان کرد: نقشه تمدنی جهان بر اساس تفکر اسلامی با رعایت احترام به مرزهای جغرافیایی و عدم توجه به رنگ و نژاد و مبارزه با طاغوت شکل خواهد گرفت و نقشه دشمنان خنثی خواهد شد.

حجت الاسلام کارگر اظهار کرد: قریب به هفت ماه از آغاز جنگ غزه می‌گذرد، جنگی که تاکنون موجب کشته، مجروح و مفقود شدن بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی ساکن در نوار غزه شده است.

وی یادآور شد: دومینوی استعفا در سرزمین‌های اشغالی و صدور قریب الوقوع حکم بازداشت نتانیاهو توسط دیوان بین‌المللی دادگستری همه چیز را ان‌شاء‌الله به نفع مظلومان غزه رقم خواهد زد.

امام جمعه خارگ با گرامیداشت روز معلم یادآور شد: معلّم فقط آموزنده‌ علم نیست بلکه پرورنده‌ هویّت دانش‌آموز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha