شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رونمایی از ترجمه آلمانی جلد اول تفسیر المیزان در هامبورگ

حوزه/ مراسم رونمایی از ترجمه آلمانی جلد اول تفسیر المیزان در هامبورگ برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مراسم رونمایی از ترجمه آلمانی جلد اول تفسیر المیزان در شب میلاد امام حسن مجتبی (علیه‌السلام)، شامگاه دوشنبه ۲۵ مارس ۲۰۲۴ مطابق با ۱۴ رمضان المبارک ۱۴۴۵ در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی مفتح، امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ، در تجلیل از شخصیت مرحوم علامه طباطبایی، ایشان را فردی فقیه، فیلسوف، عارف، متکلم و مفسر معرفی نمود که در حوزه‌های علمیه چهره فلسفی و تفسیری ایشان بیشتر شناخته شده است و در میان عامه مردم غالبا با تفسیر المیزان یاد می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین مفتح ضمن توضیح در مورد اَشکال و روش‌های مختلف تفسیر قرآن، تفسیر المیزان را به لحاظ شکلی تفسیری ترتیبی معرفی کرده و از جهت منبع، تفسیر قرآن به قرآن دانسته و به لحاظ معیار، تفسیری جامع در نگاه و روش توصیف نمود که در آن مباحث فقهی، کلامی، عرفانی، فلسفی، اجتماعی و ادبی گردآوری شده است.

ترجمه آلمانی این تفسیر گرانقدر به همت آکادمی اسلامی آلمان انجام شده و در سال ۲۰۲۴ به چاپ رسیده است.

شایان ذکر است در فیلم پیوست شده، مرحوم علامه طباطبایی درباره روند نگارش تفسیر بیست جلدی خود مطالبی بیان نموده و مرحوم آیت الله مرعشی نجفی نیز توضیحاتی ارائه می‌نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha