سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
جلسه طلاب اردکان

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این مطلب که مقامات بسیاری برای علما بیان شده است، گفت: تمام این مقامات برای فضل اصولی، فقهی، فلسفه، کلام و تفسیر یک عالم نیست که البته تمام اینها ارزش است و حتی این مقامات، برای نمازشب و عبادات یک عالم هم نیست؛ بلکه برای تبلیغ یک عالم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله ابوالقاسم علیدوست در جلسه طلاب و فضلای اردکانی مقیم قم اظهار داشت: منطقه اردکان، منطقه ای باظرفیت و سترگ است و بحمدالله از ظرفیت های بالفعل و بالقوه ای برخوردار است و بنده از سال ۱۳۵۴ با این منطقه آشنا هستم.

وی در ادامه به رسالت روحانیت در دوران معاصر اشاره کرد و ابراز داشت: در آیه ۶۸ سوره اعراف آمده است: «أُبَلِّغُکُمْ رِسَالَاتِ رَبِّی وَأَنَا لَکُمْ نَاصِحٌ أَمِینٌ/ پیغام خدایم را به شما می‌رسانم و من برای شما ناصح و خیرخواهی امینم».

عضو جامعه مدرسین خاطرنشان ساخت: ما و شما روحانی هستیم و یک روحانی به رسالتش تعریف می شود و رسالت روحانیت بر اساس آیه ۶۸ سوره اعراف، تبلیغ رسالات خدای متعال و مبلغ دین بودن است.

این استاد حوزه به روایتی از رسول گرامی اسلام (ص) درباره علما اشاره کرد و بیان داشت: حضرت فرمودند: ألا اُخبِرُکُم عَن أقوامٍ لَیسوا بِأَنبِیاءَ ولا شُهَداءَ ، یَغبِطُهُم یَومَ القِیامَةِ الأَنبِیاءُ وَالشُّهَداءُ بِمَنازِلِهِم مِنَ اللّه ِ عز و جل ... / هان ! شما را از مردمی که نه پیامبرند و نه شهید ، و لیکن روز قیامت بر منبرهایی از نور قرار دارند و پیامبران و شهیدان به منزلتشان نزد خداوند عز و جل رشک می برند ، باخبر کنم ؟» ....

آیت الله علیدوست با بیان این مطلب که مقامات بسیاری برای علما بیان شده است، اظهار داشت: تمام این مقامات برای فضل اصولی، فقهی، فلسفه، کلام و تفسیر یک عالم نیست که البته تمام اینها ارزش است و حتی این مقامات، برای نمازشب و عبادات یک عالم هم نیست؛ بلکه برای تبلیغ یک عالم است.

وی ابراز داشت: تبلیغ دارای عظمتی است که به انسان امید و نشاط خواهد داد و البته رسالتی را بر روی دوش من و شما خواهد گذاشت.

مقام یک عالم به فضل اصولی و فقهی نیست، به تبلیغ اوست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این مطلب که آشنایی با مجموعه دین برای طلاب و روحانیون بسیار لازم است، خاطرنشان ساخت: ما امروز تریبون‌دارانی را داریم که با مجموعه دین آشنا نیستند و دین را در یک سیستم و نظام حلقوی و هرمی ندیده اند و فقط از یک زاویه به آن می پردازند که اشتباه است.

این استاد حوزه بیان داشت: طلاب و فضلا باید زحمت کشیده و دین را کامل بفهمند؛ نباید سراغ خرافه و خواب رفته و بدون عقل، دین را فهم نماییم.

آیت الله علیدوست اظهار داشت: در ادامه آیه ۶۸ سوره اعراف آمده است: «وَ أَنَا لَکُمْ نَاصِحٌ أَمِینٌ» که از این بخش آیه نیز صداقت و امانت را می فهمیم و مبلغ دین باید این خصوصیات را داشته باشد.

وی ابراز داشت: دنیا نیازمند صداقت، امانت و سلیقه مبلغ دین است و به همین دلیل است که امام رضا علیه السلام فرمودند: فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا / اگر مردمْ زیبایی های گفتار ما را می دانستند، از ما پیروی می کردند».

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان به بیان توصیه ای برای طلاب پرداخت و خاطرنشان ساخت: ما اگر می خواهیم روشنایی بخش بوده و نور داشته باشیم، باید با امام زمان (عج) مرتبط باشیم و کلید ارتباط با حضرت ولی عصر (عج) دو رکعت نماز است و ما باید روزانه دو رکعت نماز برای سلامتی ایشان بخوانیم.

مقام یک عالم به فضل اصولی و فقهی نیست، به تبلیغ اوست

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام مرتضی کریمی از فضلای اردکانی که به تازگی از سفر تبلیغی آفریقا برگشته بود، به ارائه وضعیت شیعه و وهابیت در کشورهای تانزانیا و زیمباوه پرداخت و حجت الاسلام عابدی، نماینده طلاب و فضلای اردکان نیز خیرمقدم گفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha