یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ حال و هوای بخش حوزوی در هشتمین روز از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، فعالیت بخش نهادهای حوزوی در نمایشگاه را قابل تقدیر دانست و گفت: نشاط، پویایی و طراوتی که در بخش حوزوی وجود دارد بسیار خوب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود آذربایجانی، مدیر مرکز تخصصی اخلاق حوزه علمیه قم با حضور در غرفه مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، فعالیت بخش نهادهای حوزوی در نمایشگاه را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: نشاط، پویایی و طراوتی که در بخش حوزوی وجود دارد و همین طور مراجعه مردم به این بخش بسیار خوب است ولی با توجه داشته باشیم که کافی نیست.

وی افزود: ما کاستی های زیادی داریم به خصوص در مورد جوان‌هایی که کمتر به این فضاها مراجعه می‌کنند و ما باید برای آنها هم فکری داشته باشیم؛ آنهایی که ممکن است به دلیل نگاه های متفاوتی که دارند اینجا نتوانسته آنها را جذب کند و یا نتوانسته اند راهی به قرآن پیدا کنند.

مدیر مرکز تخصصی اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به زحمات زیادی که در نمایشگاه صورت گرفته و نسبت به سال های گذشته بیشتر است، ادامه داد: کار و مسئولیت مهم ما این است که برای افراد به‌ویژه جوانانی که از قرآن فاصله دارند روش های جذب و انگیزشی بهتری در نظر بگیریم تا هدایت و جذب شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های مرکز تخصصی اخلاق حوزه، خاطرنشان کرد: این مرکز در سه سطح ۲, ۳ و ۴ از بین طلاب حوزوی علاقه‌مند جذب انجام می دهد که تاکنون ۸ دوره سطح سه، ۲ دوره سطح دو و ۳ دوره سطح چهار برگزار شده و در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آذربایجانی بیان داشت: قطعا نگاه و رویکردما در فعالیت ها قرآنی است و با محوریت قرآن و اهل بیت علیهم السلام انجام می شود که در مرکز دروس اختصاصی در زمینه قرآن هم داریم که شامل اخلاق در آموزه های قرآن، اخلاق در سیره اهل بیت علیهم السلام و اخلاق در حدیث است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha