چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
وزیر جهاد کشاورزی در گرمسار

حوزه/ وزیر جهادکشاورزی تقویت تشکل‌ها، به ویژه؛ تعاونی‌های عشایری را اولویت وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد و بر حضور فعال تشکل‌های عشایری در زنجیره تولید نهاده تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، محمدعلی نیکبخت، صبح امروز ۳۰ فروردین در جریان سفر هیئت دولت به استان سمنان به نمایندگی از رئیس‌جمهور از طرح‌های کشاورزی شهرستان گرمسار بازدید کرد و در افتتاح کارخانه تولید خوراک عشایر کویر در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال سپردن وظایف تصدی‌گری به تشکل‌ها و تعاونی‌ها هستیم و در این زمینه قدم‌های بزرگی برداشته شده است.

وی با اشاره به مشخصات طرح سیلوی ذخیره گندم شهرستان یادآور شد: این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات ساختاری سازه تکمیل و تاسیسات آن نصب شده است.

نیکبخت در همین رابطه افزود: بخشی از محوطه‌سازی و تاسیسات برق مجموعه در حال تکمیل است و پیمانکار ظرف مدت ۳ ماه آن را به اتمام خواهد رساند.

وزیر جهادکشاورزی در این گفتگو به بازدید از کارخانه تولید خوراک دام عشایر پرداخت و اظهار کرد: با بهره‌برداری از این کارخانه، اتحادیه‌ها و تعاونی‌های عشایری و سایر مجموعه‌های شهرستان عهده دار تولید خوراک دام می‌شوند و این اقدامی مؤثر در تقویت تشکل‌ها و سپردن وظایف تصدی‌گری از دولت به مردم است.

وی گفت: نهاده‌ها به شکل خام وارد این مجموعه و به صورت کنستانتره، خوراک و محصول نهایی وارد چرخه مصرف می‌شود.

وزیر جهادکشاورزی در پایان افزود: به این ترتیب؛ نظارت بهداشتی به صورت متمرکز انجام و محصول نهایی در دسترس عشایر قرار می‌گیرد، با این وجود، ظرفیت‌های کوچک در قالب شرکت و پس از آن به صورت اتحادیه و تعاونی با هم‌افزایی کار تولید را پیش می‌برند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha