شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس پلیس راهور استان قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه همه باید به گونه‌ای تربیت شویم که قانون را رعایت کنیم، گفت: اقداماتی مانند «طرح نور» از جمله کارهای ویژه است که به عنوان حوزه از آن حمایت می‌کنیم و به طور ویژه از فعالیت های فراجا در عرصه امنیت اخلاقی تقدیر و تشکر داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار رئیس پلیس راهور استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: فراجا مسئولیت‌های متعددی و ترکیبی دارد که از این رو باید از آن‌ها حمایت شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: اقداماتی مانند «طرح نور» از جمله کارهای ویژه است که به عنوان حوزه از آن حمایت می‌کنیم و به طور ویژه از فعالیت های فراجا در عرصه امنیت اخلاقی تقدیر و تشکر داریم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه کار در قم حساس، سخت و ارزشمند است، عنوان کرد: مسئله فرهنگ ترافیک در رعایت قوانین بسیار مهم است که حوزه، دانشگاه، آموزش و پرورش، خانواده و نهادهای مختلف اجتماعی در آن مسئولیت دارند.

وی با اشاره به اینکه همه باید به گونه‌ای تربیت شویم که قانون را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: تربیت از خانواده آغاز شده، در مدرسه به تثبیت رسیده و در ادامه در سایر نهادها تقویت می‌شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه توجه به این فرهنگ‌سازی در آمارهایی مانند تصادفات اثرگذار است، تصریح کرد: یک بخش مهم و پایه‌ای در فرهنگ‌سازی خانواده‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بخش مهم دوم آموزش و پرورش است، یادآور شد: فرهنگ‌سازی در آموزش و پرورش باید توسط معلمان و کادر مدرسه انجام شود و این جزو وظایف آن‌ها است.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید هم‌افزایی برای کاهش آسیب‌ها صورت بگیرد، گفت: همچنین نقاط حادثه‌خیز شهری نیز باید اصلاح شده و تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایجاد پارکینگ نیز یک موجود مهم است، بیان کرد: باید هر مسجد و مدرسه‌ای که ساخته می‌شود در کنار آن یک پارکینگ نیز احداث شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های پیشرفته نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: گاهی بسیاری از مشکلات با استفاده از این فناوری‌ها حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: معقوله راهنمایی و رانندگی یکی از نمادهای فرهنگی شهر است و از این جهت مردم و مسئولین نسبت به این موضوع باید اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه اخلاق برخوردی ماموران راهنمایی و رانندگی نیز بسیار مهم است، مطرح کرد: همچنین اقدامات مطالعاتی، تحقیقاتی و ارزیابی نقش بسیار موثری دارد.

آموزش ۱۲ هزار دانش آموز همیار پلیس

در ادامه نیز سرهنگ غلامرضا صدفی رئیس پلیس راهور استان قم اظهار کرد: پلیس راهور در دو بخش خدماتی و عملیاتی فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۶ درصد افزایش خدمات داشتیم، مطرح کرد: ۱۰۷ هزار نفر در حوزه صدور گواهینامه خدمات دادیم.

رئیس پلیس راهور استان قم اضافه کرد: طبق تحقیقات انجام شده افرادی که گواهینامه ندارند، وسیله نقلیه خود را بیمه نیز نمی‌کنند که در همین راستا طرح صدور آسان گواهینامه را اجرا کردیم که در قالب این طرح سال گذشته توانستیم ۱۱ هزار و ۵۰۰ راکب موتور سیکلت را گواهینامه دهیم.

وی با بیان اینکه این اتفاق در رشد بیمه نیز اثرگذار بود، عنوان کرد: ۲۵۰ هزار موتورسیکلت در استان قم وجود دارد که متاسفانه حوادث متعددی را خلق می‌کنند.

سرهنگ صدفی افزود: راکبان موتور سیکلت سال گذشته ۴۲ درصد از تصادفات را به خود اختصاص دادند که این آمار نسبت به سال قبل دو درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در عرصه شماره گذاری افزایش خدمات را داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: استان قم در عرصه رضایت مندی نیز توانست رتبه دوم کشوری را کسب کند.

رئیس پلیس راهور استان قم با بیان اینکه در سطح شهر قم اقدامات خوبی توسط شهرداری درحال رقم خوردن است، تصریح کرد: ازجمله این اقدامات می‌توان به هوشمند کردن تقاطع‌ها و نصب دوربین‌ها اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات استان قم کمبود پارکینگ است، یادآور شد: این موضوع علاوه بر شهروندان موجب آزار مسافران و زائران حرم کریمه اهل بیت(ع) شده است.

سرهنگ صدفی با بیان اینکه در سطح شهر قم پارکینگ‌ها باید به صورت ویژه مدنظر قرار بگیرند، گفت: فضاهای مناسبی در سطح شهر قم وجود دارد که می‌تواند به محلی برای استراحت و پارکینگ زائرین تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث اعمال قانون هر سال نسبت به سال گذشته، افزایش داریم، بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰ درصد افزایش برخورد با تخلفات را داشته‌ایم.

رئیس پلیس راهور استان قم با بیان اینکه پلیس تلاش خود را برای برخورد با تخلف انجام می‌دهد، اظهار کرد: در مباحثی مانند استفاده از کلاه ایمنی و عدم استفاده از تلفن همراه نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۹ درصد تصادفات در داخل شهر قم عدم توجه به جلو است، مطرح کرد: در عرصه فرهنگ‌سازی اقدامات متعددی را دنبال کردیم که یکی از این اقدامات ارائه آموزش به دانش آموزان در مدارس است.

سرهنگ صدفی ادامه داد: در این بخش نیز در سال گذشته توانستیم حدود ۱۲ هزار دانش آموز را آموزش دهیم که به عنوان همیار پلیس فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه همچنین آموزش‌هایی در فضای مجازی انجام دادیم، عنوان کرد: افرادی که به صورت مکرر تخلف تجاوز از سرعت غیر مجاز داشته باشند از طریق شماره پلاک شناسایی شده و حتما باید در دوره آموزشی ویژه شرکت کنند.

رئیس پلیس راهور استان قم اضافه کرد: درخواست داریم که تمام وظیفه فرهنگ سازی بر عهده پلیس نباشد و سایر مجموعه‌ها نیز نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اااا IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 0
    درسته که بی حجابی هنجارشکنی و مخالف قانون و عرف و شرع هست اما مانند هزاران بزه و جرم دیگه که در هرکشوری وجود داره نه یکروزه بوجود اومده ونه یکروزه هم میشه تموم بشه هرارگان متولی به تناسب مسئولیت باید اقدامات متناسب انجام بده تا کمترشاهد بی حجابی باشیم اما دلیلم نمیشه فراجا کلا تعطیل کنه و فقط بره به بی حجابی بپردازه مگه فقط همین یک جرم درکشور وجود داره و مگر بضاعت فراجا چقدرهست شمابرو قانون مجازات اسلامی رابخون ببین چقدرجرم اونجا تعریف و براش مجازات تعیین شده مگه میشه یکشبه جرمی در یک کشور تموم بشه و دیگه شاهدش نباشیم یه خورده منطقی باید حرف زد خلاصه در کنار بی حجاب کیف قاب و زورگیر و سارق گوشی همراه و دزد خودرو و وسایل خودرو و موادفروش و منحرفان جنسی و مشروب فروش و کلاهبردار و گرانفروش و کف زن و امثالهم وجود داره که اونها هم باید کنترل و برخورد بشن و کل نیروهای مسلح هم بسیج بشن نمی تونن این معضلات را یکشبه حل کنن بنابراین نباید عجله الکی کرد و سوژه خبری برای رسانه های معاند و دشمنان کشور نظیر اینترنشنال و بی بی سی و غیره درست نمودالانم واقعا نسبت به سال قبل بی حجابی کم شده برخلاف گوشی قاپی و مواد و مشروب فروشی