چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
تصاویر/ درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه میاندوآب

حوزه/ آیت الله بنابی گفت: در طول تاریخ بعد از ائمه هدی (علیهم السلام ) این حوزه و روحانیت بود که اسلام را از گزند دشمنان حفظ کرد و انقلاب اسلامی ثمره این مجاهدت علما در طول تاریخ بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، آیت الله عبدالمجید باقری بنابی امروز در جلسه اخلاق طلاب و روحانیون میاندوآب که در مدرسه علمیه امام رضا(ع) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به تاریخ صدر اسلام و زحمات فراوان ائمه اطهار علیهم السلام، اظهار داشت: ائمه معصومین و انبیای الهی مشکلات فراوانی را در راه ترویج دین تحمل کرده اند و در قبال این زحمات و مشکلات، استقبال ناچیز و سنگ اندازی های مشرکان و کفار زمینه استفاده مردم از نعمتها را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: دوران کنونی برخلاف دوران سخت و دوران تقیه ائمه علیهم السلام، دوران شکوفایی شیعه در منطقه و دنیا است و در طول تاریخ بعد از ائمه هدی (علیهم السلام) این حوزه و روحانیت بود که اسلام را از گزند دشمنان حفظ کرد.

مدیر حوزه علمیه بناب در ادامه به ثمرات حوزه های علمیه در طول سالیان بعد از غیبت امام عصر(عج) اشاره کرد و افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و سکانداری ۳۵ ساله آن به دست مقام معظم رهبری از ثمرات رهبری عالمان دین در جامعه اسلامی است که نه تنها در ایران و کشورهای اسلامی، بلکه در کل دنیا این انقلاب مؤثر بوده است و این رهبری خلأ حضور ائمه(ع) را پر کرده و نقش بی بدیل در جامعه اسلامی داشته است.

وی با توصیه به طلاب برای بحث و مطالعه و دوری از سرگرمی های غیرمفید، گفت: برای سربازی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باید شبانه روز تلاش کرده و در راه تبلیغ درست دین قدم بردارید و از کارهای ضد تبلیغ در این راه بپرهیزید که حرکت های ضد تبلیغ از مصداق بارز گناهان کبیره است و در این باره مورد مواخذه قرار خواهیم گرفت.

آیت الله بنابی تصریح کرد: خدای متعال در سوره توبه به پیامبرش می فرماید؛ باید از هر طایفه‌ای جمعی برای آموختن علم دین مهیا شوند و علوم دینی را یاد بگیرند و وقتی به میان قوم خود برگشتند آن ها را با معارف دین آگاه سازند و مصداق این آیه طلاب است و امروز حوزه های علمیه این زمینه را برای رشد و تعالی فکر دینی جامعه فراهم کرده است.

وی در پایان گفت: تمام امکانات برای تلاش و کوشش طلبه آماده و مهیا می باشد و جای هیچ گونه توجیهی برای کم کاری در درس خواندن و تبلیغ دین خدا برای طلبه و درس آموز امروز وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha