شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
ابراهیم نجم مشاور مفتی مصر

حوزه/ ابراهیم نجم، گفت: مسئولیت ما برای ترویج گفتگوی بین ادیان صرفاً به التزام اخلاقی محدود نمی شود، بلکه یک ضرورت مبرم برای تضمین وحدت اقشار جامعه و بقای آن است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، ابراهیم نجم مشاور مفتی مصر و دبیرکل دبیرخانه دار الافتاء مصر طی سخنانی در نشستی با عنوان "چالش هایی که گفت‌وگوی دینی با آن مواجه است" که با حضور رهبران دینی در شهر باکو در کشور آذربایجان برگزار شد، گفت: مسئولیت ما برای ترویج گفتگوی بین ادیان صرفاً به التزام اخلاقی محدود نمی شود، بلکه یک ضرورت مبرم برای تضمین وحدت اقشار جامعه و بقای آن است.

وی اشاره کرد: ما اغلب متوجه شده‌ایم که رسانه‌ها در غرب افراط گرایان که فقط نماینده خود هستند را جریان اصلی می‌دانند و این مسئله به پدیده اسلام‌هراسی دامن می‌زند.

مشاور مفتی مصر تاکید کرد: گسترش خشونت و تروریسم به دلیل انحراف از آموزه های دینی رخ داده است که خواستار همزیستی و مدارا هستند.

نجم افزود: تردیدی نیست که اتحاد رهبران دینی برای اصلاح مفاهیم، گسترش خشونت و تروریسم را محدود یا از آن جلوگیری خواهد کرد.

وی حضور اسلام را در کشورهای با اکثریت غیرمسلمان ارزشمند دانست و آن را به ویژه در این دوران، برای همه طرف ها حیاتی و مثبت توصیف کرد.

مشاور مفتی مصر بر استفاده حداکثری از عنصر مسلمانی که با جهان اسلام پیوند تنگاتنگی دارد و آن را واجد شرایط ایفای نقش سفیر و نماینده تمدن اسلامی در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فکری و ساختن آینده جامعه می کند، تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha