شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی

حوزه/ حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی در یادداشتی به موضوع خلاصه ای از کارنامه عملی امام صادق علیه السلام پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی کارشناس مذهبی در یادداشتی با موضوع خلاصه ای از کارنامه عملی امام صادق علیه السلام آورده است:

۱- معرفی کامل مکتب بر حق شیعه و احیاء آن به طوری که تا قبل از زمان صادقین (ع) شیعه شناخته شده نبود.

۲- بیان صحیح احکام و دستورات الهی بدون تحریف و تغییر و جلوگیری از بدعتها که در زمان خلفاء بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) زیاد شده بود(که ابن ابی‌الحدید در شرح نهج البلاغه جلد ۱۳می گوید:یکی از خلفا ۹۲ بدعت ایجاد کرد وبه قول اهل سنت اجتهاد کرده درحالی که باوجود نص اجتهاد جایگاه و محل از اعراب را ندارد)

۳- گسترش علوم و دانش و فنون در همه ابعاد شئونات زندگی انسان و جامعه بشریت با تربیت چهار هزار نفر دانشجو و طالب علم و تشکیل دانشگاه صادقیه و تکمیل کار پدر بزرگ گوارش امام باقر علیه السلام که در مدت ۱۹سال امامتش تدوین حدیث را با آن خفقان زمان بنی امیه شروع کرده بود.

۴- تربیت دانشمندان اسلامی که هم اسلام واقعی را فراگیر و جهانی سازند و هم آن را برای تشنگان معنویت و حقیقت تبیین و تفسیر کنند.

۵- تفکیک و جداسازی اسلام ناب و خالص نبوی و محمدی (ص) از اسلام اموی و عباسی.

۶- تفکیک و و جداسازی بین فقه نبوی و پویائی آن و فقه سیاسی و سازش کار.

۷- مبارزه منفی باطاغوت زمان خودش منصور دوانیقی وکنار نیامدن بااو ومعرفی اهداف پلید حکومت عباسیان به بهانه طرفداری از اهلبیت ع که اینها دروغ می گویند ومی خواهند ازطریق اهلببت به حکومت برسند.

۸- مبارزه و جهاد فرهنگی و یاانقلاب فرهنگی و علمی با گروه های منحرف که به نام اسلام فرهنگ و اندیشه های باطل خودشان را به جامعه تبلیغ می کردند، مفسرین به رای، و فرهنگ التقاطی، غلات و خوارج، مرجئه، زنادیقه ودهریها وگروه های دیگر.

۹- تخصصی کردن علوم و تربیت شاگرد در هر رشته و فن و حرفه مورد نیاز جامعه بشری.

۱۰- راه اندازی اجتهاد صحیح و درست و واقعی با معیارهای استنباط دقیق و درست احکام و صاحب نظران که معیار استنباط شان ادله اربعه باشد نه قیاس و استحسان و یا اجتهاد در مقابل نص است.

۱۱- تاکید برتقیه و مبارزات پنهانی وسرّی وازاین طریق نشان دادن عمق فشار براهلبیت ع، و پیروان آنها و شیعیان چه میزان بوده است.

منابع: تحلیل سیاسی زندگی ائمه دکتر حسنی، و افکارسیاسی امامان معصوم علیهم السلام از رسول جعفریان، هاشمی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha