دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
1.jpg

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اردبیل با اشاره به ضرورت درک صحیح حوزه‌های علمیه از مفاهیم دینی، این نهاد علمی را مرجع رفع چالش‌های تربیتی دینی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت‌الاسلام رسول خواسته در نشست علمی ـ تخصصی "چالش‌های خانواده‌های اسلامی در عصر معاصر" که در مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اردبیل برگزار شد، گفت: هر گونه انحراف در بحث تربیت، انحراف در دین است و خانواده بهترین و مهم‌ترین کانون تربیت از نگاه دینی است.

وی افزود: در فرهنگ قرآنی، انسان موجود دو بعدی است و در تربیت دینی هر دو بعد انسان باید لحاظ شود قرآن در مسئله تربیت به محدودیت‌های انسان اشاره کرده و در امر تربیت دینی نیز لازم است این محدودیت ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل با اشاره به انواع چالش‌های تربیت دینی، اظهار کرد: دو چالش پیش روی تربیت دینی قرار دارد که یکی از آنها چالش نظری است که به دو شکل تعریف نادرست از مفاهیم دینی و خطا در تطبیق مفاهیم و ارزش‌های دینی خود را نشان می‌دهد.

مدرس حوزه و دانشگاه در ارتباط با نوع دوم چالش‌های تربیت دینی، گفت: نوع دوم چالش‌های تربیتی، چالش‌های عملی است که فراتر از تئوری‌های شکل گرفته در زمینه تربیتی است و خانواده‌های اسلامی در مرحله عمل و رفتار با آن مواجه هستند.

حجت‌الاسلام خواسته تصریح کرد: استفاده از فضای مجازی، تضاد رفتاری در جامعه و مدرسه، تهاجم فرهنگی مثل ترویج تک فرزندی و رفاه طلبی و تجمل‌گرایی، کمبود الگوی مشهود و موفق و ملموس برای متربی، ترویج فرهنگ تک بعدی و مادی، بی‌توجهی والدین به مسائل دینی از جمله چالش‌های عملی تربیت است که خانواده اسلامی با آن مواجه هستند.

مدرس حوزه و دانشگاه تاکید کرد: حوزه‌های علمیه با درک صحیح مفاهیم دینی و تبیین آن و خانواده‌های دینی با بالا بردن سطح آگاهی خود و تلاش در انتقال مفاهیم دینی و عملکرد به جا و مناسب می‌توانند چالش‌های تربیتی دینی را مرتفع سازند.

مراکز حوزوی کانون رفع چالش‌های تربیتی دینی هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha