شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

مراسم «ثقلین در محضر ولایت و اهل‌بیت (ع)» در شب ولادت امام هادی (ع) در جامعه‌العلوم الاسلامیه برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام فرحزاد در این مراسم به مناسبت‌های بسیار مهم درباره اهل‌بیت (ع) در ماه ذی‌الحجه اشاره کرد و گفت: ماه ذی‌الحجه با سالگرد ازدواج امیرالمومنین و حضرت زهرا (س) شروع می‌شود و در طول ماه روز مهمی مانند عرفه، عید قربان، اهداء فدک به حضرت زهرا (س)، از سوی حضرت رسول (ص) روز عید غدیر و تولد امام هادی (ع) این ماه را از دیگر ماه‌های سال متمایز کرده است.

وی به اهمیت روز عید غدیر اشاره کرد و اظهار داشت: در دنیا عیدی به عظمت عید غدیر وجود ندارد.

حجت‌الاسلام فرحزاد گفت: زحمات پیامبر اکرم (ص) در روز غدیر به ثمر نشسته است و با ابلاغ ولایت امام علی (ع) کفار فهمیدند دین بدون پشتوانه نخواهد ماند و موجب مایوس شدن آنها گردید.

وی با استناد به روایات گفت: کسانی که ولایت امیرالمومنین (ع) را با دل و جان پذیرفته‌اند مانند ملائکی هستند که به دستور خدا بر حضرت آدم (ع) سجده کرده‌اند و تسلیم امر خدا شده‌اند.

حجت‌الاسلام فرحزاد با اشاره به اهمیت احیاء فرهنگ علوی در دنیا گفت: فرهنگ غدیر را باید مانند فرهنگ محرم و عاشورای حسینی در دنیا زنده کرد، همان‌گونه که در هر گوشه وکنار دنیا دسته‌های عزاداری اباعبدالله (ع)، محرم و عاشورای حسینی را زنده نگه می‌دارد، باید از طریق برگزاری جشن، پخش جزوه و کتاب، نهج‌البلاغه و .... این روز مهم را احیا کرد و پرچم ولایت علوی را در دنیا برافراشت.

وی به فضایل مهمانی و عیدی دادن در روز غدیر اشاره کرد و گفت: اگر کسی روز عید غدیر مومنی را اطعام کند، مثل کسی است که 124 هزار پیامبر و صدیق را اطعام کرده است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha