یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
غلامعباس موسوی

حوزه/ مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری نشست «مبلغان نخبه با موضوع فضای مجازی، تهدیدها و فرصتها» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ، حجت‌الاسلام غلام عباس موسوی‌ درباره ضرورت حضور مبلغان نخبه در عرصه مجازی در کنار فعالیت‌های تبلیغی سنتی، اظهار کرد: فضای مجازی، فضایی آماده است که حضور مبلغان توانمند و نخبه در این عرصه ضروری است، در این راستا،‌ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نشستی با موضوع «مبلغان نخبه، فضای مجازی، تهدیدها و فرصتها» برگزار می‌کند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ایام سوگواری اباعبدالله(ع) افزود : تبلیغ در ماه محرم تبلور ویژه ای را خواهد داشت و مبلغان هم در این مناسبت و در این موسم از فرصت استفاده خواهند کرد و با توجه به ظرفیت گسترده این ماه و نیاز مردم به احکام و معارف اسلامی، به سراسر کشور اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: در ایام محرم ضرورت‌ها، نیازها، فرصت‌ها و ظرفیت‌های خاصی وجود دارد که در دیگر ایام وجود ندارند، بنابراین باید استفاده حداکثری را از این ظرفیت‌ها در مسیر دین داشته باشیم.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در آستانه مناسبت‌های بزرگ معمولاً نشست‌ها، گردهمایی‌ها و همایش‌هایی را ویژه مبلغان، به منظور روزآمدکردن دانش تبلیغی و ارتقای اطلاعات مبلغان و بیان آخرین رهنمودها و شیوه های تبلیغی برگزار می کند.

وی با بیان این که‌ با توجه به این که برخی مبلغان، مبلغانی نخبه و دارای توان موج آفرینی و تأثیرگذاری زیادی هستند، از این رو  تلاش می‌شود تا این گروه از مبلغان در عرصه مجازی که دارای اقتضائات خاصی است، حضور یابند، تصریح کرد: این نشست در راستای فراهم آوردن فرصتی برای این گروه از مبلغان است.

وی هدف از برگزاری این نشست را حمایت از مبلغان فعال در عرصه مجازی عنوان کرد و گفت : ضرورت‌ها و آسیب‌ها  در فضای مجازی در این نشست برای مبلغان تبیین می‌شود تا مبلغان با آگاهی بیشتری در این فضا حاضر شوند.

حجت الاسلام موسوی با ضروری دانستن ارائه آموزش‌های کاربردی به مبلغانی که علاقه‌مند به حضور در عرصه مجازی، گفت: این مبلغان همانگونه که تا کنون در مساجد، حسینیه ها و تکایا حضور پیدا می کنند و موجب هدایت مردم بوده اند، بر حسب ضرورت، در فضای مجازی هم حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: در نشستی که در دفتر تبلغات برگزار خواهد شد، اقدامات و طرح های ویژه عرصه مجازی و امکان حمایت از مبلغان نخبه در این عرصه تبیین خواهد شد.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به حضور شخصیت های علمی و معنوی در این نشست، افزود: آیت‌الله ابراهیم امینی امام جمعه قم و عضو جامعه مدرسین و از مبلغان برجسته و پیشکسوت حوزه علمیه که در فضای مجازی حضور مؤثری دارند، سخنران این مراسم می‌باشد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha