یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه حرف، عمل و هنر و قدمی که بی جا باشد، هیچ گونه ارزشی ندارد، تصریح کرد: فعالیت های هنری باید براساس ارزش های دینی و اسلامی و مطابق با شرایط و نیاز روز باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد، شب گذشته در مراسم تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد سطح استان اصفهان اظهار کرد: هنر اگر فقط برای هنرنمایی باشد، ارزشی ندارد، هنر باید برای هدفی والایی عرضه شود.

وی با بیان اینکه حرف، عمل و هنر  و قدمی که بی جا باشد، هیچ گونه ارزشی ندارد، تصریح کرد: فعالیت های هنری کانون های مساجد، باید براساس ارزش های دینی و اسلامی و مطابق شرایط  و نیاز روز باشد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با محوری دانستن نقش روحانیون و ائمه جماعات در کانون های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: روحانیون و ائمه جماعات باید برای جذب نسل نوجوان به مساجد تلاش کنند، چرا که حضور نسل نوجوان در این مکان ها باعث رشد دینی آنها و خنثی سازی تهاجمات فرهنگی می شود.

وی با اشاره به این تعبیر امام راحل مبنی بر این که که مساجد سنگر اسلام و انقلاب هستند، افزود: واژه سنگر در مقابل تهاجمات و هجمه های دشمن بکار می رود، این مسئله برای ما حاوی پیام است، لذا یکی از رسالت های کانون های مساجد تقویت بنیه قرآنی نسل نوجوان و تربیت حافظان قرآنی است.

313/38

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha