یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
نئونازی‌های انگلیس مسجدی را تهدید به بمب گذاری کردند

حوزه/ یکی از مساجد شهر روترهام توسط نئونازی‌ها تهدید به بمب‌گذاری شد و پیام تهدیدی با این مضمون دریافت کرد که روی آن با حروف درشت نوشته شده بود: دفعه بعد به جای پیام بمب می‌فرستیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، یکی از مساجد شهر روترهام در شمال انگلستان توسط نئونازی‌ها تهدید به بمب‌گذاری شد. مسجد جمعه ابوبکر در ایستوود، پیام تهدیدی با این مضمون دریافت کرد که روی آن با حروف درشت نوشته شده بود: دفعه بعد به جای پیام بمب می‌فرستیم.

حادثه مورد نظر به صورت آنلاین در صفحه دیده‌بان اسلام‌هراسی «تل ماما» نوشته شده بود و سخنگوی گروه اسلامی در این باره گفت: متاسفانه شهر روترهام به دست گروه‌های افراط‌گرا و راست‌گرایان افراطی افتاده که قصد ایجاد تفرقه نژادی و مذهبی میان مردم را دارند که این امر به سود هیچ کسی غیر از خود آنان نیست. چنین تهدیدی علیه مسلمانان نفرت ضداسلامی را وارد مرحله دیگری کرده است که واژگان نئونازی  می‌باشد. ما این مدارک را به پلیس می‌دهیم و از اعضای جامعه روترهام می‌خواهیم که هوشیار باشند.

صغیر علم ریئس شورای مساجد روترهام نیز در این باره گفت: شورای مساجد این برخورد تروریستی، تهدید محل عبادت و ایجاد ترس در جامعه را به شدت محکوم می‌کند. ما در عین حال که از مردم می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کنند، به تمامی مساجد در روترهام نیز اعلام می‌کنیم که بیدار و گوش به زنگ باشند و هر گونه جرایم نفرت محور یا برخوردهایی از این قبیل را به پلیس اطلاع دهند. ما همچنین امیدواریم که چنین رفتارهایی سبب ایجاد تفرقه در میان اعضای جامعه نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha