دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
حجت الاسلام عباس دانشی

حوزه/ مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی بر لزوم وحدت و همدلی آحاد مسلمانان در مقابل دشمنان به ویژه تکفیری ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی عصر امروز در مراسم اختتامیه شعر و داستان یک دقیقه ای حافظان حرم که در سالن شهید آوینی اداره کل ارشاد قم برگزار شد، گفت: شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان امروز جامعه ما هستند.

وی افزود: این جوانان پاکبار و پاک نیت و متقی جان خود را کف دست گذاشتند و با رشادت و از خود گذشتگی جان خود را در راه اعتلای کلمه حق و مقابله با دشمنان دین و قرآن و شریعت الهی فداکردند و به همین جهت الگویی مناسب برای همه جامعه هستند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی قم  با ذکر این مطلب که شهدای مدافع حرم رشادت و فداکاری را در این زمانه به حداعلی به منصه ظهور رساندند گفت: این جوانان وظیفه خود را به خوبی انجام دادند، ولی در این بین وظیفه مسئولان است با تکریم خانواده های این شهدا، کوچکترین وظیفه را در مقابل آنها انجام دهند.

وی تصریح کرد: در این جنگ و این دفاع شجاعانه و مخلصانه از حرم اهل بیت(ع) ظرفیت هایی نیز شکل گرفت که یکی از آنها همت و تلاشی بود که رزمندگان افغانی مدافع حرم در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به نمایش گذاشتند که دنیا خیره کرد؛در سال های اخیر کشور افغانستان با جنگ و خونریری روبرو بود اما شیعیان این کشور همواره در راستای نشر معارف الهی اقدام می کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: شیعیان افغانستانی ثابت کرده اند که با تمام مشکلاتی که حس می کنند در دفاع از حرم اهل بیت(ع) از جان خود نیز می گذراند؛ آنها ثابت کردند که شهادت در راه خدا و حرم اهل بیت(ع) که دعوت کنندگان به سوی خداوند هستند را وظیفه خود می دانند و در این راه هیچ ملاحظه دیگری ندارند.

وی گفت: در این بین وحدت وهمدلی مسلمانان مهم ترین عامل برای مقابله با گروه های تکفیری است؛ باید با گسترش رشادت و فرهنگ شهادت در نسل جوان در برابر اهداف استکبار ایستادگی کرده و گروه تکفیری داعش را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذاریم.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha