شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه كاشمر

حوزه/ از آنجا كه امروز وظيفه طلاب علوم ديني نسبت به دوران گذشته سنگين تر شده، اسلام به طلابي انقلابي نيازمند است كه از دشمن نترسيده و سازشكار نباشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري حوزه از مشهد،‌ حجت الاسلام و المسلمين سیدکاظم طباطبايي، در مراسم آغاز سال تحصيلي مدرسه علميه حاج شيخ کاشمر با اشاره به اهميت علم آموزي همراه با ولايتمداري، گفت: امروز جامعه اسلامي نيازمند وحدت و پيروي يكپارچه از ولايت فقيه است و طلاب علوم ديني بايد در اين امر مهم پيشقدم باشند.

امام جمعه كاشمر به ويژگي هاي اساسي طلاب در شرايط فعلي اشاره و خاطر نشان كرد: يك طلبه بايد علاوه بر داشتن علم، مومن و متعبد باشد، زيرا لازمه دانش، تعبد و ايمان است.

وي ويژگي ديگر يك طلبه را انقلابي بودن دانست و ادامه داد: از آنجا كه امروز وظيفه طلاب علوم ديني نسبت به دوران گذشته سنگين تر شده، اسلام به طلابي انقلابي نيازمند است كه از دشمن نترسيده و سازشكار نباشند.

حجت الاسلام و المسلمين طباطبايي، بصيرت را از ديگر ويژگي هاي لازم براي طلاب علوم ديني عنوان و ابراز كرد: انسان بصيرت بايد «زمان شناس»، «دشمن شناس» و «جريان شناس» باشد كه ايت سه اخصه از جمله مطالبات مقام معظم رهبري از جامعه روحانيت است.

گفتني است: اين مراسم با محوريت«حوزه انقلابي - انديشه و عمل» با حضور فرماندار، شهردار و برخي از مسئولان نهاد هاي فرهنگي و دانشگاهي در مدرسه علميه حاج شيخ كاشمر برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha