دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
قرآن

حوزه/ دبیرجشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از فعالیت دبیرخانه دائمی این جشنواره در قم خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محمدحسن نادری شب گذشته در دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کشور در مجتمع علمی یاوران حضرت مهدی(عج) گفت: جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی از سال ۱۳۸۴ با تصویب شورای فرهنگی دانشگاه آغاز به کار کرده و امسال دوازدهمین دوره آن برگزار میشود.

وی افزود: این جشنواره در سالهای گذشته در استانهایی همچون مازندران، کردستان، یزد، کرمانشاه و ... برگزار شده است و از سال ۱۳۹۴ برگزاری آن به استان قم واگذار شده است؛ با توجه به ظرفیتهای فراوان دینی استان قم، دبیرخانه دائمی برگزاری جشنواره قرآن و عترت از دوره یازدهم به استان قم واگذار شد؛ دبیرخانه از فروردین ماه کار خود را آغاز کرده است.

نادری بیان کرد: شروع تبلیغات و ثبت نام این جشنواره از اسفندماه سال گذشته تا اردیبهشت ماه امسال انجام شد و مرحله استانی نیز در اردیبهشت و خردادماه برگزار شد؛ پس از برگزاری این مراسم، داوری مرحله نخست بخش شفاهی نیز در مردادماه امسال انجام شد.

وی گفت: داوری نهایی بخشهای هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری نیز در مردادماه امسال صورت گرفت؛ همچنین داوری مرحله کتبی در مرداد و شهریور انجام شد و مرحله نهایی شفاهی و اختتامیه جشنواره نیز در مهرماه انجام میشود؛ برگزیدگان این جشنواره در مرحله ملی بین دانشگاهی نیز در آبان ماه حضور پیدا میکنند.

وی تصریح کرد: در این مسابقات ۱۲هزار و ۱۲۱ نفر شرکت کردند که شامل ۹هزار و ۳۳۰ دانشجو و دوهزار و ۷۹۱ استاد و کارمند است که این تعداد شرکت کننده ۱۰ درصد بیشتر از شرکت کنندههای دوره قبلی هستند.

دبیر جشنواره دوازدهم قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: جشنواره در ۶ بخش شفاهی، کتبی، ادبی ، هنری، پژوهشی و فناوری و در ۳۶ رشته برگزار و بیش از ۴۰۰ اثر در بخشهای هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری به دبیرخانه ارسال شده که اثار قابل توجهی است.

وی با ذکر این مطلب که در اختتامیه جشنواره از ۱۳۸ نفر از دانشجویان، اساتید و کارکنان برگزیده تجلیل میشود، گفت: جشنواره امسال تا ۸ مهر ماه در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) قم برگزار میشود؛ از برنامههای جانبی این جشنواره میتوان به برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده دانشجویان در بخش هنری و همچنین برپایی غرفه شهدای مدافع حرم دانشگاه جامع علمی کاربردی و غرفه منتخبین قرآنی جهان اسلام اشاره کرد.

نادری اظهارکرد: پس از برگزاری مسابقات شفاهی در دو بخش خواهران و برادران، مراسم اختتامیه روز ۸ مهر ماه از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح با حضور مسئولین و مقامات ارشد وزارت علوم، مدیران کل استان قم و روسای واحدهای استانی و شرکت کنندگان در جشنواره برگزار میشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha