سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
حجت الاسلام والمسسلمین عبدالکریم عابدینی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: اگر صاحب تقوا نباشیم و زندگی‌مان را با دستورات دینی و الهی هماهنگی نکنیم، به‌ جای این‌که فرشتگان در پیرامون ما قرار گیرند، شیطان‌ها به دور ما حلقه خواهند زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در جلسه شورای اداری استان قزوین، با تأکید بر این‌که باید صداقت و ایمان مبنای دوستی‌ها قرار گیرد، نه منافع دنیایی، بیان داشت: در قیامت آن‌هایی که بر مبنای قوانین الهی و دینی دوستی‌هایشان را شکل نداده‌اند، پشیمان می‌شوند.

امام جمعه قزوین داشتن، تقوا را با اهمیت دانست و عنوان داشت: اگر  صاحب تقوا نباشیم و زندگی‌مان را با دستورات دینی و الهی هماهنگی نکنیم، به‌ جای این‌که  فرشتگان در پیرامون ما قرار گیرند، شیطان‌ها به دور ما حلقه خواهند زد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: تقوا، عقل را دانا و اراده را توانا می‌کند و در نهایت آدمی را صاحب قدرت فهم و تشخیصی می‌کند که انسان را از شیطان تشخیص می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به آیه ۳۰ سوره فصلت، اظهار کرد: اهل ذکر و جماعتی که همه چیزشان را با  خدا هماهنگ می‌کنند، به مرحله‌ای از سعادت و بزرگی می‌رسند که در احاطه فرشتگان و مورد حمایت آن‌ها قرار می‌گیرند.

امام جمعه قزوین با اشاره به تقسیم‌بندی مردم از دیدگاه امیرالمومنین (ع)، بیان کرد: امام علی (ع) مردم را به سه دسته عالم ربانی، کسانی که شوق عالم شدن دارند و کسانی که ریشه و بنیه انسانی ندارد، تقسیم بندی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: دسته‌ای که به فرموده مولا بنیه انسانی ندارند، اولویت‌ها را درک نمی‌کنند و با هر بادی تغییر جهت می‌دهند.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha