سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
سعید روحانی

حوزه/ جشنواره سفره ایرانی به سبک ایرانی اسلامی از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام سعید روحانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: رشـد، طـول عـمـر، تـنـدرسـتی، آرامش اعصاب و روان، خلق و خوی و رفتار، توانمندی و قدرت، تکثیر نسل و تولید مثل و ... به نوعی وامدار تغذیه سالم هستند.

وی با بیان اینکه قریب به دویست و پنجاه آیه قرآنی و ده‌ها روایت از معصومین(ع) در مورد تغذیه نقل شده است، تصریح کرد: امـام رضـا(ع) می فرماید: «فـانَّ صلاح البدن وَ قوِامَه یَکونُ بِالطَّعامِ والشَّرابِ و فَسادَهُ یَکونُ بهما»؛ سلامتی و پایداری بدن و همچنین بیماری آن به غذا و نوشیدنی است.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: تبیین نحوه خوردن و آشامیدن و استفاده از نعمت های الهی، یکی از مقوله های بسیار مهم سبک زندگی اسلامی محسوب می‌شود که تا به امروز کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه واحد خواهران دبیرخانه کانون های مساجد استان قم، «جشنواره استانی غذا» را در راستای سبک زندگی اسلامی برگزار می کند،‌ گفت: این جشنواره با هدف احیای آداب و رسوم ایرانی و اسلامی،‌ فرهنگ‌سازی برای استفاده از غذاهای سنتی به جای غذاهای فرنگی و فست‌‌فود، ترویج فرهنگ غذای سالم در جامعه و احیای دوباره غذاهای بومی و محلی، آشنایی هرچه بیشتر شرکت کنندگان با داشته‌های سنتی شهر و کشور خود، یادآوری بسیاری از غذاهای سنتی که در میان غذاهای آماده امروز فراموش شده، آشنایی با غذاهای سنتی در گوشه و کنار ایران و شناسایی و معرفی ظرفیت‌های استان قم، اقدام به برگزاری جشنواره غذا به سبک ایرانی‌اسلامی کرده است.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به معیارهای داوری غذا در این جشنواره، گفت: مواد غذایی مفید و مغذی، کم چرب بودن، طعم غذا، نحوه پخت، غذا آرایی و تزئینات، رعایت بهداشت و نظافت از جمله معیارهای داوری است.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان جهت شرکت در جشنواره تا تاریخ 14 آذر ماه باید ثبت نام کنند، ادامه داد: زمان برگزاری جشنواره 23 آذرماه از ساعت 14:30 تا 17 است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به شرایط شرکت در جشنواره غذا، گفت: شرکت کنندگان باید عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد باشند، قبل از جشنواره باید ثبت‌نام کرده باشند؛ همچنین شرکت افراد در هر سه زمینه غذا، پیش‌غذا و دسر، نان و شیرینی و ترشیجات بلامانع است اما فقط در یک زمینه امکان برگزیده شدن وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha