یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
1

حوزه/ رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های ایلام گفت: ازدواج بهنگام و آسان از عوامل مهم تقویت امنیت و آرامش در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حسینی نیا طی سخنانی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان ایلام با بیان این که موضوع ازدواج دانشجویی یکی از موضوعات مهم مرتبط با خانواده، فرزندآوری و تثبیت نظام اجتماعی کشور است، اظهار داشت: اهمیت ازدواج این جمعیت جوان که بسیاری از آنها در حال علم آموزی هستند و در سنین ازدواج قرار دارند، تشکیل خانواده و تحکیم بنیادهای اجتماعی و تعالی خود است که البته رشد جمعیت را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین به اهمیت ازدواج‌های دانشجویی و نقش آنها در استحکام خانواده اشاره کرد و یادآور شد: از سال ۷۶ تا کنون نیم میلیون ازدواج دانشجویی داشتیم که ۹۴ درصد از این آمار ازدواج به عنوان الگوی موفق خانواده پایدار نام برده شد.

وی ادامه داد: در بحث جوانی جمعیت ما ازدواج را مقدم می‌دانیم و اعتقاد ما این بوده که نقش مقوله مهم ازدواج به ویژه ازدواج دانشجویی در این مورد بسیار حائز اهمیت است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های ایلام با بیان اینکه ازدواج بهنگام و آسان، توأم با آگاهی و شناخت جزو اهداف طرح همسفر تا بهشت است و ازدواج قبل از دانش‌آموختگی یکی از بهترین اَشکال ازدواج‌ها محسوب می‌شود، گفت: در مجموع در استان ایلام تا کنون حدود سه هزار ازدواج دانشجویی شکل گرفته است.

وی یادآور شد: همچنین دوره‌های آموزشی این طرح توانسته است در پایداری زندگی‌های مشترک تشکیل شده مؤثر و اطلاعات مفیدی را به شرکت کنندگان منتقل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha