جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
راهپیمایی اربعین حسینی

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران گفت: اجتماع بزرگ اربعین حسینی را باید مانور و رزمایش بزرگی در راستای تبری جستن از اقدامات ضد بشری تکفیری‌ها و دشمنان اهل بیت (ع) به شمار آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجمال حسینی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران، اظهار داشت: دین اسلام به ویژه مکتب و مذهب حقه شیعه دارای شعائر و مراسم های مذهبی بسیاری است که همین شعائر باعث زنده نگه داشته شدن اسلام و دین خدا شده است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران در ادامه سخنان خود به همایش بزرگ پیاده روی همه ساله اربعین حسینی و فلسفه این حرکت در جهان اسلام اشاره کرد و بیان داشت: پیاده‌روی و زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) در روز اربعین ریشه تاریخی دارد چرا که «جابر بن عبدالله انصاری» و «عطیه عوفی» در قرن سیزدهم قمری در اربعین حسینی از مدینه منوره با پای پیاده به سوی کربلا حرکن کردند و حرکت این علمای بزرگ دین اسلام مهر تاییدی بر حقانیت اسلام و مذهب شیعه بود.

این استاد حوزوی ادامه داد: مرحوم آیت الله العظمی بهجت درباره اهمیت پیاده روی روز اربعین حسینی می فرمایند:«امام زمان(عج) پس از ظهور، خود را به واسطه امام حسین(ع) به همه عالم معرفی می‌کند، بنابراین در آن زمان باید همه مردم عالم، حسین(ع) را شناخته باشند و پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای این کار است».

حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: اجتماع بزرگ اربعین حسینی را باید مانور بزرگ و رژه عظیمی در راستای تبری جستن از اقدامات ضد بشری تکفیری‌ها و دشمنان اهل بیت(ع) به شمار آورد، ضمن آنکه از سویی اعلام صریح وفاداری و علاقه شدید محبان و ارادتمندان به ساحت مقدس سیدالشهدا (ع) است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران با تاکید بر اینکه تاریخ را با بزنگاه‌های سرنوشت‌ساز آن می‌شناسند، افزود: عاشورای سال 61 هجری، یکی از آن بزنگاه‌هايي است که مسیر تاریخ و سرنوشت جامعه مسلمین را تغییر داد و بايد گفت که خون سیدالشهداء(ع)، حیاتی دوباره به کالبد امت اسلامی بخشید.

وي تصريح كرد: انقلاب اسلامی ایران هم یکی از آن بزنگاه‌های سرنوشت‌ساز است که کل حوادث و رخدادهای چهار دهه‌ اخیر را تحت تأثیر خود قرار داده و بسياري از انقلاب های آزادیخواهانه در جهان به نوعی نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است. لذا باید گفت که پیاده‌روی عظیم و چشمگیر اربعین هم یکی دیگر از آن بزنگاه‌های تاریخ در عصر و سال‌های اخیر است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران با اشاره به فعالیت ها و تبلیغات سال های اخیر دشمنان اسلام برای کم رنگ نشان دادن راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: رسانه‌های غربی، در ابتدا سعی کردند از بازتاب عظمت این رخداد جلوگیری کنند، اما این حادثه آنقدر بزرگ بود که بالاخره نتوانستند از آن چشم‌پوشی کنند.

وی ادامه داد: بايد به صراحت اذعان کرد که راهپیمایی اربعین حسيني، بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه در دنیاست که شمار زائران آن خیلی فراتر از دو میلیون نفری است که هر ساله به حج در مکه می‌روند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود به اهمیت راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: شاید این سؤال پرسیده شود که چرا پیاده‌روی اربعین می‌بایست برای «جوان مؤمن انقلابی» مهم باشد؟ پاسخ به این پرسش می‌تواند ابعاد بیشتری از عظمت و اهمیت این رخداد مهم عصر حاضر را مشخص کند: اول آن که «این حرکت، حرکت عشق و ایمان است؛ هم در آن ایمان و اعتقاد قلبی و باورهای راستین، تحریک‌کننده و عمل‌کننده است؛ هم عشق و محبّت... ترکیبی است از عقل و عاطفه، ترکیبی است از ایمان و عشق و شاید به همین علت هم باشد که سال به سال بر جمعیت شرکت‌کنندگان در این مراسم افزوده می‌شود.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین حسینی به جز به نمایش گذاشتن اقتدار جهان اسلام، پیام های دیگری برای دشمنان دارد، گفت: یکی دیگر از پیام های مهم و استراتژیک پیاده‌روی اربعین اين است كه اين حركت می‌تواند عامل بسيار مهمي در وحدت بین مسلمین شود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران گفت: یکی دیگر از پیام های بزرگ و رسای راهپیمایی اربعین  حضور پرشور جوانان و نوجوانان است. حضور گسترده‌ و بی‌نظیر نسل جوان در این مراسم، بیانگر آن است که برخلاف القا رسانه‌های غربی، نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی در مسیر دین و معنویت در حال حرکتند. آن هم درست در زمانه‌ای که با انواع و اقسام تبلیغات رسانه‌ای با هدف دوری از معنویت مواجه هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha