سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شیعه

حوزه/ هیئت علمای سودان به تازگی تصمیم گرفته مرکزی برای مبارزه با تشیع و مسیحیت با بودجه یک میلیارد و 200 میلیون جنیه(واحد پول سودان) تاسیس کند!

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هیئت علمای سودان به تازگی تصمیم گرفته مرکزی دولتی برای مبارزه با گسترش تشیع و مسیحیت در سودان تاسیس کند و بودجه ای معادل یک میلیارد و 200 هزار جنیه برای این مؤسسه در نظر گرفته که با توجه به اوضاع اقتصادی سودان و رواج فقر در این کشور، تخصیص چنین بودجه برای این مرکز با سؤالاتی در داخل سودان روبرو شده است.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که سودان، چندی قبل رایزنی فرهنگی ایران در این کشور را تعطیل کرد. به گفته کارشناسان آن اقدام تحت فشار عربستان انجام شده بود.

در همین رابطه، حسن اسحاق از نویسندگان مطبوعات سودان نقدی بر تصمیم هیات علمای سودان نوشت و ابراز داشت: محمد النظیف جانشین دبیرکل هیئت علمای سودان از تصمیم این هیئت برای تاسیس یک مرکز عالی علمایی در آینده با بودجه ای معادل یک میلیارد و 200 هزار جنیه برای مبارزه با گسترش تشیع و مسیحیت در سودان پرده برداشت. عثمان النظیف هم گویی از آن دسته علمایی است که نزدیک کاخ ریاست جمهوری یا مرکز خارطوم زندگی می کنند و اکنون قرار است با گسترش تشیع و مسیحیت مبارزه کنند. آیا واقعا این اقدام برای جلوگیری از گسترش تشیع و مسیحیت است؟ آیا واقعا نیاز بود که هیئت علمای لبنان چنین مبلغ هنگفتی را به این امر اختصاص دهند؟ آیا اوضاع تا اینقدر خطرناک است و مردم نمی دانند؟

حسن اسحاق در بخش دیگری از نقد خود هدف هیئت علما از این طرح را جمع مال و ثروت دانست آن هم در شرایطی که مردم از ظلم و فقر رنج می برند.

وی افزود: تشیع پدیده ای نوظهور در دین نیست و شیعیان در عراق و شرق عربستان و کشورهای دیگر منطقه حضور دارند و روابط میان تهران و خارطوم نیز روابط خوبی است و کمک های ایران هم به طور پیوسته شامل حال ما می شود و سودان از کمک های نظامی و روابط اطلاعاتی تهران استفاده می کند و تمام این روابط و کمک ها نیز تا کنون برگرفته از همین دین بود، اما اکنون که البشیر تحت فشار عربستان و امارات تصمیم گرفته روابط خود را با تهران کاهش دهد، حضرات علما هم گویی آن روزهای خوش گذشته و کمک های ایران را فراموش کرده اند و اولین اقدام دولت نیز این بود که مراکز فرهنگی ایران در خارطوم را تعطیل کرد. اما به نظر می رسد سودانی هایی که مایل به تغییر هستند باید صندوقی برای مبارزه با گسترش روحانیون دروغگو و روحانیون درباری و امنیتی تاسیس کنند؛ چرا که مبارزه با اینها اولویت دارد نه مبارزه با شیعه و مسیحیت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha