شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
آیت الله ایمانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر این که قیام عاشورا عظیم ترین موج را در جهان آفرینش به وجود آورد، گفت: همه انقلاب ها از قیام حسینی الگو برداری می کنند و رگه هایی از انقلاب حسینی در آنها وجود دارد.

آیت الله ایمانی در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری «حوزه» در شیراز، با تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) با اشاره به اهداف نهضت اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: امام حسین(ع) هدف از قیام خویش را امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت جدش بزرگوارش مطرح کردند.

وی، فلسفه برگزاری عزاداری ها را احیای ارزش های الهی در جامعه عنوان کرد و افزود: به برکت نام اباعبدالله الحسین (ع) و علاقه ای که مردم به ایشان دارند، باید ارزش های دینی در جامعه عینیت پیدا کند و جامعه به این سمت گرایش یابد .

امام جمعه شیراز، نتیجه محرم، عاشورا، عزاداری ها و قیام حسینی را احیای ارزش های دینی و الهی در جامعه اسلامی خواند وتصریح کرد: فلسفه محرم و عاشورا زنده نگه داشتن اسلام است. حادثه کربلا عظیم ترین حادثه در تاریخ بشریت است و اثر گذاری این واقعه بیش از همه حوادث در جامعه بشری است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر این که قیام عاشورا عظیم ترین موج را در جهان آفرینش به وجود آورد، یادآور شد: همه انقلاب ها حتی انقلاب های غیر اسلامی هم از قیام حسینی الگو برداری می کنند و رنگ و لعابی از انقلاب حسینی در آنها وجود دارد.

وی با بیان این که امام حسین(ع) به همه آموختند آن زمانی که همه راه های مبارزه برروی شما مسدود شد، راه شهادت، فداکاری و ایثار باز است، گفت: اگر امروز سلاح مقاومت کارآیی فوق العاده پیدا کرده، به برکت مقاومت بزرگ اباعبدالله الحسین(ع) است .

انتهای خبر

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha