جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام اسکندری

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: طرح‌های خوبی برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در استان اجرا شده ولی چون موازی‌کاری در این حوزه زیاد است، نهادها از کارهای همدیگر اطلاع چندانی ندارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با بیان این مطلب  اظهارداشت: تهیه اطلس قرآنی استان قم در جلسه شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و اجرای این طرح به اداره کل تبلیغات اسلامی استان واگذار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در صورتی که اعتبار تهیه این اطلس به موقع اختصاص داده شود، این ظرفیت وجود دارد که طرح مورد نظر تا پایان امسال تهیه و رونمایی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین  اسكندري با بیان این که اطلس قرآنی می‌بایست زودتر تهیه می‌شد اظهار کرد: اطلاعات اوليه خوبی از مربيان آموزش ديده، حافظان و فعالان قرآنی و نهضت قرآني -طرح اختصاصی سازمان تبليغات اسلامي- موجود است. علاوه بر این کارهای خوبي با همکاری امور روستايي استانداري در زمينه توسعه خانه‌هاي قرآن روستايي شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین  اسکندری تاکید کرده که طرح‌های خوبی برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در استان اجرا شده، ولی چون موازی‌کاری در این حوزه زیاد است، نهادها از کارهای همدیگر اطلاع چندانی ندارند.

وی یکی از این طرح‌ها را تربیت مربی قرآن کریم در هیئت‌های مذهبی ذکر کرد و افزود: بیشتر هیئت‌های مذهبی استان قم دارای مربیان قرآنی هستند و در سال‌های اخیر به توسعه فعالیت‌های قرآنی در تشکل‌های مذهبی توجه خوبی شده است.

وی اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با راه اندازی سازمان دارالقرآن الکریم، بیش از سه دهه تجربه اجرای طرح‌های قرآنی را داراست و در این مدت خبره‌ترین و مبرزترین چهره‌های قرآنی و انقلابی را به خود دیده و فعالیت‌های نو و منحصر به فردی ابداع کرده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی، اطلس قرآنی استان قم می‌خواهد با بررسی همه جانبه فعالیت‌های قرآنی در استان اعم از شخصیت‌ها و موسسات قرآنی، مهدها، خانه‌های قرآنی روستا، کانون‌های قرآنی، استادان و مربیان قرآنی و... سیاستگذاری فعالیت‌های قرآنی را پیش روی مسئولان استان بگذارد.

در حال حاضر 21 موسسه قرآنی مردمی، 120 خانه قرآن شهری و 32 خانه قرآن روستایی زیر نظر دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم و حدود 30 موسسه قرآنی زیرنظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان فعالیت می‌کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha