دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت‌‌الاسلام اسکندری

حوزه/ مديركل تبليغات اسلامي استان قم با بیان این که تندروي در سيره و سنت اميرالمومنين(ع) مذموم است گفت: در اثبات حقانيت اميرالمومنين(ع) نياز به فضاي آرام و بدون تنش داريم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت‌الاسلام  والمسلمین عباس اسكندري عصر امروز (یکشنبه) در جمع كاركنان اين اداره كل با تبريك فرارسيدن عيد سعيد غدير اظهار كرد: ولايت اميرالمومنين(ع) در متن خاتميت پيامبر اكرم(ص) نهفته شده است.

وي گفت: ما ضمن اين كه باید وحدت خودمان را با همه مذاهب و فرقه‌هاي اسلامي در درون اسلام حفظ كنيم، بايد در فضاي علمي و فكري مسالمت آميز بر روي اصول و مباني برحق خودمان پافشاري كنيم.

مديركل تبليغات اسلامي استان قم اضافه كرد: راهي كه برخي افراد در دفاع از ولايت و امامت اميرالمومنين(ع) در پيش گرفته‌اند، راه معارضه با طرف مقابل است، که این روش نمی‌تواند کاری را پیش برد.

حجت‌الاسلام اسكندري تلاش مرحوم علامه اميني را مصداق برترين نوع دفاع از ولايت و امامت اميرالمومنين(ع) برشمرد و تاكيد كرد: مرحوم علامه اميني به تنهايي توانست نهضت علمي را در اثبات ولايت اميرالمومنين عليه السلام به وجود آورد.

وي با بيان اين كه كاري كه علامه اميني انجام داد كار هزاران نفر است، افزود: كتاب الغدير به عنوان يك دژ مستحكم در دفاع از ولايت اميرالمومنين عليه السلام در عالم علم و تحقيق و دانش مطرح است و در اين كتاب حتي يك مطلب برخلاف ادب اسلامي ديده نمي‌شود.

مديركل تبليغات اسلامي استان قم با تاكيد بر اين كه تندروي در سيره و سنت اميرالمومنين(ع) مذموم است، تصريح كرد: بسياري از آنهايي كه نمي‌خواهند حقانيت ولايت و امامت اميرالمومنين(ع) مطرح شود تلاش دارند با هياهو و جنجال آفريني، به مسائل متقن و مستدل توجه نشود.

وی با بيان اينكه در اثبات حقانيت اميرالمومنين(ع) نياز به فضاي آرام و بدون تنش داريم، ترويج و تبيين نهج البلاغه اميرالمومنين(ع) را كاري مهم برشمرد و تاكيد كرد: خطبه‌ها و نامه‌ها و كلماتي كه در اين اثر ارزشمند وجود دارد شايستگي اميرالمومنين(ع) را فرياد مي‌زند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha