جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 338890
۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
عسل

حوزه / سرپرست معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری سوگواره "احلی من العسل" روز شنبه دهم آبان سال جاری ساعت 10 صبح امامزاده حلیمه خاتون (س) قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، سعید رحیمی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین  با اعلام این خبر گفت : سوگواره "احلی من العسل" به منظور بزر گداشت شهدای نوجوان کربلا به ویژه حضرت قاسم بن الحسن (ع) بعنوان الگوی تمام نوجوانان پیرو سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با هماهنگی اداره کل ‌آموزش و پرورش استان قزوین در امامزاده حلیمه خاتون(س)  برگزار خواهد شد.

وی افزود: سوگواره دانش آموزی «احلی من العسل» به منظور ترویج فرهنگ عاشورا و انعکاس مؤثر ولایت پذیری نوجوان 13 ساله قیام کربلا حضرت قاسم ابن الحسن علیه السلام به دانش آموزان برگزار می گردد.

این مسئول با اشاره به نامگذاری این سوگواره اظهار کرد: عبارت «احلی من العسل» در واقع پاسخی است که حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) در جواب این که « مرگ در نزد تو چگونه است» و این نوجوان 13 ساله با عبارت« مرگ در نزد من شیرین‌تر از عسل (احلی من العسل) است» نام گذاری گردیده است.

رحیمی بیان کرد: عمق و پهنای دید این نوجوان 13 ساله، به نوعی نشان دهنده مکتب اهل بیت (ع) و نوع نگاهشان به مرگ و زندگی است و اینکه اگر مرگ در راه خدا در راستای رسیدن به مقام قرب الی الله باشد، پس این نوع مرگ، بسیار شیرین است و می‌تواند به تعبیری «شیرین تر از عسل» هم باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha